De Izzo is inderdaad geen slechte keuze. Maar heus niet de benchmark in zijn prijsklasse. Persoonlijk vind ik het veel geld voor een Domobar met een stoomboiler, PID en verkeerd gemonteerde rotatiepomp.
Stoomboiler inclusief element hoeft niet meer te kosten dan 200E
Pomp plus motor ook niet
PID ook niet.
Dit zijn zeeer ruime schattingen. Toch kom je dan uit op een meerprijs van 600 ipv de 1000 die Izzo vraagt.
De commerciele units die ik opnoem zijn ontworpen met als filosofie "hoe kunnen we de beste, meest betrouwbare espressomachine maken voor ongeveer 2k" ipv. "wat zijn de features die mensen willen".
De Elektra A3 is een van de gebruiksvriendelijke apparaten die er zijn.
http://www.home-barista.com/elektra-a3- ... guide.html" onclick="window.open(this.href);return false;
De LaPav en de Bez zijn commerciele hefboommachines. Daarvoor haal ik
deze post aan van iemand die van een DoubleDomo naar een Rancilio Classe 6 Leva heeft geupgrade..
Looping schreef:Before the lever machine we used to have a Vibiemme Domobar Super PID double boiler (with levetta E61). It was really good and very comfortable as regards different brewing temperatures of diverging blends.
However, when I got to know lever shots and machines we decided to go exactly the other way, back to the roots. I like the taste and using a lever machine is so much fun (I bet you know what I mean! ). The steaming capability is vast and the Rancilio almost does it on its own. Thus, we're really happy with it.
Een commerciele hefboommachine is heel wat anders dan een Europicolla. Die zijn kennelijk lastig. Commerciele hefboommachines zijn kennelijk heel wat makkelijker in gebruik. Niet een hele groep machines afschrijven omdat je gelezen hebt dat een Europicolla moeilijk is.
De Bezzera 2006 heeft dezelfde groep als de VA Athena
http://www.jimseven.com/2009/06/02/usin ... r-machine/" onclick="window.open(this.href);return false;
Geen enkele opmerking over dat het een lastig apparaat is. Terwijl hij toch Synesso's is gewend.
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees
dit