Re: gespot

2521
Leuk en interessant om te lezen! Ik kan zelf niet anders zeggen dat ik veel leuke en aardige mensen heb ontmoet via Marktplaats. Vroeger kocht ik met name. Vooral aanvullingen van onze serviezen, want daar gaat altijd wat stuk met kinderen en er is uiteindelijk altijd meer in de markt gezet dan kapot gaat. Je moet het alleen vinden. Een dame die ging emigreren voor de liefde. Een stel dat kleiner ging wonen, een puntgaaf servies dat ooit één keer met Kerst was gebruikt, maar ook mensen die het servies van hun ouders verkavelen, het komt allemaal langs. Maar dat is dan ook de charme. Wat ik vooral heb gemerkt is dat er veel mensen zijn die de optimale opbrengst niet echt heel belangrijk vinden. Heel posititief dus.

Inmiddels heb ik ook het een en ander verkocht via Marktplaats, en dan met name koffiemolens, die ik had aangeschaft nadat ik definitief niet meer zoiets wilde als een Baratza 270wi met voor mij toch bedenkelijke aandrijving (die toch helemaal gereviseerd was door de importeur, dat dan weer wel). De mooie Compak K6, toch een briljante machine, heeft een nieuw huisje gevonden en zo nog wat machines die best prima waren, maar die mijn kinderen afkeurden. We zitten alweer heel lang met de Fiorenzato F64 EVO, die ik in erbarmelijke staat bij een andere maler meegekregen heb bij een standtent, en die op dit moment nog altijd de favoriete maler is van mijn kinderen. Hij is ook prima. Alleen jammer dat je steeds moet kiezen of je een enkele of een dubbele espresso wil. Een default setting zou handig zijn.

Soms krijg ik zelfs zin om een mooie aanbieding op Marktplaats te kopen, op te knappen en daarna weer te verkopen. Maar goed, dan is er altijd weer een vrouw die erop wijst dat ik al twee espressoapparaten heb en drie malers en dat er ook nog wel andere klussen te bedenken zijn. Maar nog steeds, als er een mooie machine langskomt.....

2523
Ruben- schreef: wo 21 sep 2022, 07:34
bobbee schreef: di 20 sep 2022, 23:14 En nu ben ik 7 Euro kwijt voor niks. Maf. Das toch 20 kWh stroom!
Afbeelding
Met dat nieuwe prijsplafond 10kWh. :(

Zo klinkt het ineens als best veel geld….. :o
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

2524
GuidovW schreef:
bobbee schreef: di 20 sep 2022, 23:14 En nu ben ik 7 Euro kwijt voor niks. Maf. Das toch 20 kWh stroom!
Afbeelding

Heb je de etzinger nog gekocht? Zag dat hij van marktplaats af is.
“Coffee cannot disappoint, your expectations can”

2525
In mijn zoektocht naar een voor mij betaalbare Pro 800, vond ik een exemplaar van 2 jaar jong op Kleinanzeigen.de. Het betrof een uitvoering die was uitgebracht ter ere van het 200-jarig bestaan van Plum’s Kaffee, de oudste koffiebranderij van Duitsland. De machine heeft flippers ipv kranen en dit specifieke exemplaar had zwarte zijpanelen.
De machine ging aan mijn neus voorbij maar ondertussen zocht ik contact met de branderij. Het bleek dat er in 2020 12 machines zijn gemaakt, 6 volledig chroom en 6 met zwarte panelen. Er staat er nog 1 te koop. Een volledig chromen exemplaar met flippers. Hij staat te koop voor €2.500. Voor mij te duur maar wie weet iemand anders…?

https://www.plumskaffee.de/de/Profitec- ... l-112.html

2526
omeCo schreef: do 22 sep 2022, 13:31 In mijn zoektocht naar een voor mij betaalbare Pro 800, vond ik een exemplaar van 2 jaar jong op Kleinanzeigen.de. Het betrof een uitvoering die was uitgebracht ter ere van het 200-jarig bestaan van Plum’s Kaffee, de oudste koffiebranderij van Duitsland. De machine heeft flippers ipv kranen en dit specifieke exemplaar had zwarte zijpanelen.
De machine ging aan mijn neus voorbij maar ondertussen zocht ik contact met de branderij. Het bleek dat er in 2020 12 machines zijn gemaakt, 6 volledig chroom en 6 met zwarte panelen. Er staat er nog 1 te koop. Een volledig chromen exemplaar met flippers. Hij staat te koop voor €2.500. Voor mij te duur maar wie weet iemand anders…?

Nieuw is die €2900. Nieuw heeft die ook flippers. Nu 2e hands aangeboden voor €2500 en twee jaar oud. Lijkt mij een beetje duur.
Espresso: Ascaso baby t plus, lagom p64
Branden: Aillio bullet r1.

2527
Ruben- schreef:
omeCo schreef: do 22 sep 2022, 13:31 In mijn zoektocht naar een voor mij betaalbare Pro 800, vond ik een exemplaar van 2 jaar jong op Kleinanzeigen.de. Het betrof een uitvoering die was uitgebracht ter ere van het 200-jarig bestaan van Plum’s Kaffee, de oudste koffiebranderij van Duitsland. De machine heeft flippers ipv kranen en dit specifieke exemplaar had zwarte zijpanelen.

Nieuw is die €2900. Nieuw heeft die ook flippers. Nu 2e hands aangeboden voor €2500 en twee jaar oud. Lijkt mij een beetje duur.
Dit is nog de v1.0. Die had geen flippers. De v2.0 wel maar die is dit jaar pas uitgekomen.
De machine is nieuw. Van de 12 jubileummodellen is dit de laatste. Als je er geen moeite mee hebt dat het een pre facelift model is en je liever flippers hebt dan draaiknoppen, is het een leuke aanbieding denk ik.
Nog wel veel geld uiteraard.

2528
Tekork schreef: wo 21 sep 2022, 21:36
GuidovW schreef:

Hij heeft hem van marktplaats gehaald, omdat hij ‘gek werd van alle berichten en vragen…..’ (not). ;)
We hebben nog contact, maar hij zit nu in het buitenland.
Het typeplaatje geeft 120V/60Hz weer (Amerikaans?), maar er zit een Nederlandse stekker aan en vlgs de verkoper draait hij…..
Ik laat het vervolg wel weten. ;)
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

2529
Mocht ik het zijn dan zou ik het snel zo laten. In welke mate wil je een maler kopen met een niet onaardig prijskaartje welke een onbekend verleden heeft en een ander voltage had. Als je koopt vd vorige eigenaar kan je wat afgaan op je gevoel hoe die met zijn materiaal omgaat (kan natuurlijk ook 100% anders zijn).

Mss toch beter wachten op een andere of gewoon nog wat verder sparen voor een nieuwe?

2530
GuidovW schreef: do 22 sep 2022, 21:31
Tekork schreef: wo 21 sep 2022, 21:36
GuidovW schreef:

Hij heeft hem van marktplaats gehaald, omdat hij ‘gek werd van alle berichten en vragen…..’ (not). ;)
We hebben nog contact, maar hij zit nu in het buitenland.
Het typeplaatje geeft 120V/60Hz weer (Amerikaans?), maar er zit een Nederlandse stekker aan en vlgs de verkoper draait hij…..
Ik laat het vervolg wel weten. ;)
Klinkt als een heel betrouwbaar verhaal :)
Espresso: Ascaso baby t plus, lagom p64
Branden: Aillio bullet r1.