Re: Brandmeesters Equîto 100% biologisch EKO gecertificeerd

21
Spironski schreef:Ben het deels met je eens, maar zeg nou zelf. Het leesgenot wordt wel degelijk verhoogd door de reportage van bijvoorbeeld Original Andalucia of heb ik dat alleen maar? Al is het alleen maar om te zien welke tools er gebruikt worden...en of het stoompijpje wel schoon is ;)
Nee, natuurlijk: plaatjes zijn altijd leuk! Ik hoop alleen dat plaatjes niet tekst gaan vervangen, want smaak kan je wel omschrijven, maar moeilijk fotograferen, toch?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

22
Hier eindelijk mijn ervaring met de Equito.Helaas ook zonder foto's. .
Digitale camera heb ik niet en telefoon is nog steeds niet in contact met mijn computer.Heb altijd belangrijkere dingen te doen dan naar een computerwinkel te gaan.

Maar goed de Equito...
Eerste indruk heel goed. Super aroma. Bonen mooi van kleur, niet te licht en niet te olieachtig.
Eerst maar eens wat gemalen om de juiste maling te zoeken( kleine nemox maler).
Leek vrij goed, dus proberen maar(Rancilio Silvia). Eigenlijk in een keer goed en wat een heerlijke ristretto kwam daar uit. Heerlijk dat kleine zoetje en die lekkere chocolade tinten.

Vervolgens een cappucino gemaakt en hij stond met stip op 1. Wat een super cappucino koffie.

Ook nog een lungo geprobeert en hier vond ik hem iets vlak worden.
Alle vrienden die langs kwamen ook laten proeven en niets anders dan lovende kritieken over de cappu's en espresso's.

Tot slot ook nog wat gemalen mee naar mijn werk genomen, ik weet het, niet echt top voor de koffie maar ik heb daar maar een molen en die is voor de zaak nodig. De Equito op de Vibiemme was niet echt een succes, volgens mijn collega's, zij vonden de gewone lekkerder. Nu moet ik daar bij vermelden dat het apparaat daar staat afgesteld op een grote maat lungo, omdat dat hetgene is waar door de gasten om gevraagd wordt, niet helemaal mijn smaak, maar ik hoop daar nog verandering in aan te kunnen brengen.
Wel weer groot enthousiasme over de cappucino's

Al met al een koffie die ikzelf zeker vaker ga bestellen en drinken, die zich vrij goed laat bewaren zonder veel kwaliteitsverlies.(belangrijk in een 1-persoons huishouding van iemand die veel weg is.)
En wat mij betreft een absolute topper voor cappucino's, heel goed voor espresso's/ristretto's en minder geschikt voor lungo's.

Hou me aanbevolen voor volgende proefsessies en zal zorgen dat ik er dan foto's bij kan zetten.

Trouwens chocolaatjes waren heerlijk.
Barista level 1 en 2
Nationaal Coordinator SCAE Netherlands

23
Aficionado schreef: Jammer dat er niet iets meer achtergrond te vinden is over deze koffie; waar kom het vandaan bijvoorbeeld?
...uit Vijfhuizen...! :twisted: :twisted: :twisted:

Zonder gekheid: ik kan hier wel iets meer over zeggen (niet te veel natuurlijk ;) )...

De Equîto is een espressomelange. Dat wil zeggen dat er verschillende bonen in zitten die elkaars goede eigenschappen versterken / aanvullen, waardoor de smaak een complexer karakter krijgt.

De onderkant van deze espresso is opgebouwd uit bonen uit voornamelijk Midden- en Zuidamerika.
De bovenkant dankt zijn karakter voornamelijk aan bonen uit de Oriënt.
Uiteraard zijn uitsluitend Arabicabonen in deze melange verwerkt.
www.northseaglass.com

Re: GESLOTEN...Brandmeesters Equîto

27
Hans Blom schreef:He Jeroen,stuur mij ook eens zón proef pakket op groet Hans Blom de Notenboer
??? :?

Hans, volgens mij staat in het item boven je reactie dat dit proefpanel gesloten is...
Martijn Verhaeg - mountainbike clinic
Cookin' BV - www.cookin.nl
Het weblog voor koffiegekken - www.koffiegek.nl
Het weblog voor theegekken - www.theegek.nl
Horecaondernemer? - www.horecakoffie.nl
Gek van fietsen? www.rideit.nu