[Verkocht] "FrankenAscaso" Ascaso Duo Steel Pro PID

1
Beste Mede KoffiePraters,

Door - op het forum te volgen - omstandigheden ben ik inmiddels in het bezit van de geweldige Strega en staat op het tijdelijke logeeradres van de FrankenAscaso inmiddels een Lelit Bianca. Het is tijd om de FrankenAscaso te laten uitvliegen naar een volgende (beginnende?) koffie enthousiasteling.

In dit topic kun je een en ander teruglezen over het ontstaan en de historie van deze machine:
viewtopic.php?f=12&t=11874

Het is in basis een Ascaso Steel Uno Professional dus de grote messing boiler die direct aan de zetgroep hangt en 58mm portafilter. Binnen 10 minuten opgewarmd! Aan de machine is door Arjan5TR een externe PID en een thermoblock stoominstallatie toegevoegd.

De OPV is ook afgestel naar 9 bar, uitkomend OPV water gaat terug naar de voorraad en dus ben je niet telkens bezig met bijvullen.

Machine komt met een naked portafiler en een dubbele uitloop. Ook met een sortering bakjes, een 3D geprinte doseerfunnel en een blindfilter.

Er wordt een groepring bijgeleverd en een aantal ringetjes voor de stoomgroep. Bijlevering omdat dit onderhoud net is gedaan, het is nu eenmaal voordeliger om direct een paar extra spares bij te bestellen.

In mijn mening een prima machine om je avontuur mee te starten. De machine heeft mij in het halve jaar dat ik hem heb gebruikt met 3-5 cappuccino's per dag nooit in de steek gelaten, anders dan dus de versleten ringetjes in de stoomarm die zijn vervangen.

Machine is in redelijke/goede staat, het gepoedercoate onderframe heeft een paar roestplekjes en een enkele LED zit niet helemaal vast.

Machine staat nu in Almere. Een set "overgebleven" onderdelen mocht ik op straffe van zwaar lichamelijk letsel niet meebrengen naar het logeeradres, die staan nu nog in Helmond. Verzenden is mogelijk. Tegen benzine vergoeding, een kop koffie, een goed gesprek en op afspraak kom ik hem brengen.

Kostenvoorstel is 250 euro.
Laatst gewijzigd door ErikvW op ma 03 okt 2022, 18:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Londinium R - Option-O P64 (SSP UM) - Option-O Lagom Casa - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™

Re: [TKA] "FrankenAscaso" Ascaso Duo Steel Pro PID

2
Daar kan ik als gebruikers ervaring aan toevoegen dat ie een prima bak brouwt met bijna alle bonen (Myanmar was een uitzondering, maar dat is een lekkere maar lastige boon) snel reageert op de PID, de Stoom functie aan/uit schakelbaar is (energie verbruik) en vriendelijk in algemeen gebruik is.
Het is dat ik nog steeds aura's zie (en misselijk ben) van mijn migraine anders zou ik nu al wat extra foto's toevoegen, morgen is hopelijk die misere geheel achter de rug, dan hang ik met edit nog wel wat extra foto's aan mijn bericht.

[Edit]
Laatst gewijzigd door RoosW op ma 19 sep 2022, 12:45, 1 keer totaal gewijzigd.

4
maurice1 schreef: zo 18 sep 2022, 18:24 Leuk project, en schappelijke prijs! Succes met de verkoop!

En beterschap RoosW!
Dank je, gaat gelukkig weer beter, al zie ik nog steeds wazig.

Het is een heel leuke reserve/starters machine, hij beviel mij een heel stuk beter als mijn ongemodificeerde Gagia Classic of Rancilio Silvia, werkt uitstekend met die naked (de Silvia spoot de gordijnen onder als er een korrel dwars zat) en maakt echt prima koffie :)

5
RoosW schreef: ma 19 sep 2022, 12:47
maurice1 schreef: zo 18 sep 2022, 18:24 Leuk project, en schappelijke prijs! Succes met de verkoop!

En beterschap RoosW!
Dank je, gaat gelukkig weer beter, al zie ik nog steeds wazig.

Het is een heel leuke reserve/starters machine, hij beviel mij een heel stuk beter als mijn ongemodificeerde Gagia Classic of Rancilio Silvia, werkt uitstekend met die naked (de Silvia spoot de gordijnen onder als er een korrel dwars zat) en maakt echt prima koffie :)
Ik gebruik eigenlijk uitsluitend een naked portafiler, ik wil namelijk per se zien of ik channeling heb of niet! Gelukkig is het nooit zo'n rommel, alleen de voorkant van de machine wat vaker poetsen want daar komen nog wel eens spetters op.
Profitec Pro 700 met Lelit Flow Control | Acaia Orbit (Mazzer 33M) | Acaia Lunar 2021

6
Een forumlid heeft aangegeven serieuze interesse te hebben in deze machine. We moeten nog wel even agenda's matchen en ik moet de machine ophalen\ bij RoosW.
Londinium R - Option-O P64 (SSP UM) - Option-O Lagom Casa - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™

7
Oh, hij woont dichter in jouw buurt als bij mij? Ik vond het een heel prettige machine in gebruik, makkelijk instelbare temperatuur, snel warm, en een prima afgestelde OPV, wat het gebruik van een naked filter zeer plezierig maakt. In mijn vroegere Silvia die het er op 12bar doorheen probeerde te persen waren de resultaten bij niet ultiem nauwkeurige puckprep immer ongewenste koffie douches. Daar heb ik in de paar dagen gebruik niet een keer last van gehad.

8
ErikvW schreef: ma 26 sep 2022, 14:11 Een forumlid heeft aangegeven serieuze interesse te hebben in deze machine. We moeten nog wel even agenda's matchen en ik moet de machine ophalen\ bij RoosW.
Betreffend forumlid heeft een andere oplossing gevonden, dus deze is weer "vrij". Wie kan ik hier blij mee maken?

9
Gereserveerd voor gebruiker Rolholhol.