Gaggia Titanium of Jura ENA5?

1
Hoi allen!
Helaas heeft mijn Jura E55 het begeven en zal er dus wat nieuws moeten komen. Prijsklasse tot ca €600.
Ik zag op koffiediscounter goede aanbiedingen onder andere met de Gaggia Titanium. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik twijfel namelijk tussen de Jura Ena5 of de Gaggia Titanium. Iemand advies en tips? Mocht een aer volautomaat uit deze prijklasse jullie aanbeveling genieten hoor ik het graag. Alvast dank voor de reacties. Gert-Jan

Re: Gaggia Titanium of Jura ENA5?

4
Hallo Gert-Jan,

De Jura ENA,....ENA,....één, dwz dat alles aan het app wat kleiner van formaat is dan we gewend zijn. Het waterreservoir en de koffiediklade zijn kleiner. Als u visite krijgt, bent u wat vaker bezig met het legen van de lade en het vullen van het reservoir.

Reebok
Beleefdheid kost niets, en je koopt er alles voor.

8
Ik heb over het algemeen goeie ervaringen met de Ena 5, met de gaggia titanium minder. Technisch zal het niet heel veel uit maken wat je neemt maar de service van Jura is naar mijn mening veel beter. (denk aan servicepunten, heldesk etc) Verder heeft de Ena natuurlijk een kleinere waterbak maar heeft daarentegen wel een auto cappuccino toren...
Verder zou ik mee eerst goed af vragen of je wel een vol automaat wilt hebben, machines zijn doorgaans duurder dan een goeie espressomachine met molen. (handmatig koffiezetten dus).
Maar het is dus de vraag of je gemak boven kwaliteit verkiest...
Maar om antwoord op jou vraag te geven: (mijn persoonlijke mening) koop een Ena 5 bij een goeie Jura dealer, dus niet de koffiediscounter, en denk goed na over de optie voor een semi automaat)

succes, groeten Lucas

9
Lucas schreef:Ik heb over het algemeen goeie ervaringen met de Ena 5, met de gaggia titanium minder. Technisch zal het niet heel veel uit maken wat je neemt maar de service van Jura is naar mijn mening veel beter. (denk aan servicepunten, heldesk etc) Verder heeft de Ena natuurlijk een kleinere waterbak maar heeft daarentegen wel een auto cappuccino toren...
Verder zou ik mee eerst goed af vragen of je wel een vol automaat wilt hebben, machines zijn doorgaans duurder dan een goeie espressomachine met molen. (handmatig koffiezetten dus).
Maar het is dus de vraag of je gemak boven kwaliteit verkiest...
Maar om antwoord op jou vraag te geven: (mijn persoonlijke mening) koop een Ena 5 bij een goeie Jura dealer, dus niet de koffiediscounter, en denk goed na over de optie voor een semi automaat)

succes, groeten Lucas
Beste medeliefhebbers

Met dit laatste ben ik het helemaal eens Lucas, op het moment dat je bij een niet geautoriseerde dealer koopt, heb je geen garantie meer via Jura zelf, of welke officiele dealer dan ook.
Het is verstandiger om net even iets meer te investeren, en iedergeval met een goed gevoel naar huis te gaan. Met de Gaggia geen ervaringen, en ook met de ENA 5 daar in tegen wel.
De machine is wat kleiner en smaller als de gemiddelde Jura. Inderdaad is dit ten kosten gegaan van het bonen/ en water reservior. Iets vaker bij vullen dus.
Qua koffie geeft deze machine natuurlijk wel het zelfde resultaat als elke andere vergelijkbare Jura machine.

Voor een goede geautoriseerde dealer kijk eens bij het Kookpunt.nl

Succes! groet wouter

10
Investeren doe je alleen als je een bedrijf bent.
Ik ga er vanuit dat Gert-Jan een particulier is aangezien hij consumentenapparatuur heeft uitgekozen.
Dus het is gewoon 'uitgeven'.
Het kan handig zijn iets meer uit te geven, maar dan blijft het uitgeven.
Qua koffie geeft deze machine natuurlijk wel het zelfde resultaat als elke andere vergelijkbare Jura machine.
Ik vraag me af of dat een pluspunt is voor Gert-Jan aangezien zijn E55 is gestorven.

Ik ben het trouwens ook roerend eens met de laatste opmerking van Lucas
denk goed na over de optie voor een semi automaat
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit