Re: De LONDINIUMs afdeling

302
Ednar schreef: za 22 okt 2022, 00:53 Echter ik kan op de londinium site alleen de 2 ringen kopen in een service pakket
Ik heb dat pakket vele jaren geleden al eens gekocht, altijd handig om op terug te vallen. Die kleine speciale ringen voor de 'sleeve' heb ik nog niet hoeven vervangen maart als het eens nodig is kan ik ze zo pakken. Wanneer je die dingen allemaal stuk voor stuk wil kopen is het handiger ze lokaal ergens te halen.
Voor Londinium is het veel gedoe en relatief duur om een klein ringetje uit een van de vele voorraad laadjes / bakjes te laten halen door iemand in Birmingham, die dan in een envelop te doen, daar DHL voor te bellen etc.
In gewone envelopjes met de gewone post kan ook maar als men al die dingen apart gaat bestellen zijn dat 10x zoveel envelopjes, raken er altijd wat kwijt of komen zo laat aan dat de ontvanger gaat klagen, dan moet er voor de zekerheid voor de aardigheid een extra worden verzonden zodat de ontvanger er dan uiteindelijk twee heeft en dat alles moet dan ook nog *minder* kosten... Is geen doen.
Ook hebben de mensen in Birmingham veel te doen dus kan het zomaar zijn dat iemand daar een ring uit het bakje ernaast inpakt, dat er daarna vele mails heen en weer gaan met foto's en meetlinten, dan moet er gratis een andere worden verzonden en ga zo maar door.
Het pakketje voor vele jaren onderhoud in een keer is dan veel rationeler.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

303
Tije vertelde mij een poos geleden van een zaak hier in de stad waar ze werkelijk alles aan rubber ringen verlopen maar *niet* aan particulieren, die dralen maar en willen advies hoe en wat en kopen er dan twee...
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

304
Objectief gezien vind ik eigelijk dat de onderdelen gewoon los bestelbaar moeten zijn. Omdat Londinium een merk is maar geen dealers heeft waar je terecht kunt voor onderdelen.
Een webshop en daarbij komende werkzaamheden voor een enkel onderdeeltje is logisch met zo'n setting.
Daartegenover staat dat je geen discussies hoeft te voeren met vervelende wederverkopers die meer geld willen.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

305
Ook ik snap dat het weinig loont voor een bedrijf om 2 ringetjes van 4 euro te verkopen.
Maar Reiss heeft mij persoonlijk verteld dat hij afhankelijk was van leveranciers en daarom ook bezig was om zelf een ring te fabriceren( wat eigenlijk ook wazig is, want die ringen kan je overal kopen als grootverbruiker)
Het zijn ook die absurde verzendkosten en belastingen die het zo duur maken, 80 euro voor 2 ringetjes, om je te bescheuren :lol:
Londinium L r - Ceado E 37S - Ims baskets - St. Anthony tampers - Brandzaak bonen

306
De nieuwe zuigerringen worden inderdaad op maat gemaakt voor Reiss in Nieuw Zeeland

Binnenkort heb ik een kleine voorraad om simpel lokaal te leveren

Dat scheelt kosten

308
fransg schreef: za 22 okt 2022, 11:57 De nieuwe zuigerringen worden inderdaad op maat gemaakt voor Reiss in Nieuw Zeeland

Binnenkort heb ik een kleine voorraad om simpel lokaal te leveren

Dat scheelt kosten
Mooi, ik bestel vast 2 setjes dan Frans!
Thuis: Londinium 1P * Weber HG-1
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58

309
manduca schreef: ma 24 okt 2022, 08:42 Mooi, ik bestel vast 2 setjes dan Frans!
Laten we dat doen als ik e.e.a. daadwerkelijk in huis heb en als ik de kosten weet, anders moet ik een heel beheerssysteem opzetten van vooruit/achterafbestellingen en van die dingen ;-)

310
fransg schreef:
manduca schreef: ma 24 okt 2022, 08:42 Mooi, ik bestel vast 2 setjes dan Frans!
Laten we dat doen als ik e.e.a. daadwerkelijk in huis heb en als ik de kosten weet, anders moet ik een heel beheerssysteem opzetten van vooruit/achterafbestellingen en van die dingen ;-)
Ik had er wen smiley achter moeten zetten :).

Mijn beiden lonies zijn toe aan nieuwe ringen denk ik. Maar heb nog twee sets liggen. Dus voorlopig zit ik goed.
Thuis: Londinium 1P * Weber HG-1
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58