Re: Fietsen met een Harley

11
De B. Cormorant schreef: wo 26 okt 2022, 06:27 Carburetors vinden op Harleys? Dan zit je denk ik op jaren 80 modellen of vroeger. Misschien nog even in de jaren 90 maar is toch al lang pasé vrees ik. En gelukkig maar, al dat klooien om de carburetors af te stellen van tijd tot tijd.
Luide uitlaten op motoren allerhande in onze drukbevolkte streken en s de cht niet aan te raden, te veel toffe paden zijn al verboden terrein voor motoren. Als ik in de provincie Henegouwen rijd (een pak minder bevolkt) merk ik echt goed het verschil in attitude bij de mensen, veel relaxter tov motos
Carburateur.Werkt goed.Echt niks mis mee.In 34 jaar veel aan dat barrel gesleuteld maar carburateurs leveren de minste problemen op. :mrgreen:

12
Goed voor jou, ik had een andere ervaring op mijn eerste moto, was een 4-cilinder 400cc, dus geen Harley, en de vorige eigenaar had daar vrees ik zwaar aan geprutst met oa andere naalden (verschillende per carburetor). Eer dat duidelijk was.... was ook daarna steeds een gerommel en veel finetuning.

13
De B. Cormorant schreef: wo 26 okt 2022, 06:38 Zoiets?
Nee ook niet, veel simpeler.

Ik denk niet dat er een foto van is, stom, was destijds zo'n alledaags ding voor mij dat ik er niks van heb bewaard.

Nou moet ik oppassen dat ik geen uren ga besteden om zoiets toch op te diepen ;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

15
ArjanV schreef: wo 26 okt 2022, 08:27 Dan bedoel je waarschijnlijk de Oké-Ja

flevosite076.jpg

Die hadden we als bouwpakket bedacht, vandaar de naam :)
oh nou wordt het echt raadselachtig! Die is het ook niet. ik kan het niet uitstaan ;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

16
Ik kocht 7 jaar geleden een ebike Sparta.2800 e.
Nu is de accu kapot.Kost 800 euro.Absurd.Maar wordt gelukkig niet meer gemaakt.Net als motor en display.Sparta gebeld.Klopt mijnheer.Wordt niet meer geproduceerd.2800 euro naar de filistijnen.
Ik begin er nooit meer aan.Gebruik hem nu als gewone fiets.27 kilo en achterwielmotor remt enorm.Is net alsof je iemand achterop heb zitten.Maar ik fiets er elke dag 10 km .Blijf je fit bij.Sportschool niet meer nodig.

18
Ik had vroeger een vriend tijdens mijn studie jaren. Die woonde destijds op een etage met een aantal andere studiegenoten. Dan belde ik aan, er werd open gedaan en ik liep door naar boven. Daar zat Bernard met een koptelefoon op. Hij merkte niet dat ik binnenkwam. Hij had zo'n slap 45 toeren single-tje op staan en een hoofdtelefoon op. Op dat single-tje stonden allemaal geluiden van klassieke race Alfa's en Maserati's waar hij helemaal opgewonden van werd. Hij begon ook toen uit te leggen hoe dat werkte met dubbele carburateurs, en dat die geluiden helaas nooit meer terugkwamen. Dat ben ik nooit meer vergeten.

19
ja dat van de e-bike van Cremalover is wel een punt.

net als bij de opkomst van de vulpen in de jaren 1920/30 toen er ontelbaar vele modellen werden gemaakt. Ondoenlijk om al die onderdelen op voorraad te houden.

of de jaren '70/'80 toen er waanzinnig veel verschillende rekenmachines voor scholieren werden gemaakt. Je had keuze uit dozijnen van die dingen en bij de V&D verdrongen leerlingen zich om de nieuwste modellen die op een carré van tafels waren vastgeplakt. Nu heb je twee of drie modellen die bijna niks meer kosten.

als ik nu kijk naar een beetje nette fiets met motor en heel veel elektronica, de Stromer S5 bijvoorbeeld, die kost rond de 13.000 Euro en dan word ik somber bij de gedachte dat dat ding ook over vijf jaar in de gracht wordt gedonderd.

20
gilleko B. schreef: wo 26 okt 2022, 09:55 Ik had vroeger een vriend tijdens mijn studie jaren. Die woonde destijds op een etage met een aantal andere studiegenoten. Dan belde ik aan, er werd open gedaan en ik liep door naar boven. Daar zat Bernard met een koptelefoon op. Hij merkte niet dat ik binnenkwam. Hij had zo'n slap 45 toeren single-tje op staan en een hoofdtelefoon op. Op dat single-tje stonden allemaal geluiden van klassieke race Alfa's en Maserati's waar hij helemaal opgewonden van werd. Hij begon ook toen uit te leggen hoe dat werkte met dubbele carburateurs, en dat die geluiden helaas nooit meer terugkwamen. Dat ben ik nooit meer vergeten.
prachtig