Nu ik toch bezig ben. Ik had een collega die in de jaren 70 een Puch had, met zo'n hoog stuur en schuin opgericht eitje dat de tank was. Hij zag er vrij studentikoos uit. Probleem met die Puch was dat de ketting er wel eens afliep. Hij had, zoals hij vertelde, ooit een scharrel uit Rotterdam Crooswijk. Hij trok daar aan zo'n trekbel, een loshangend peertje ging zachtbrandend aan. De scharrel kwam naar beneden maar ook haar moeder die dat studentje aankeek en zei "Passie goed op jezelf meissie, ik ken dat soort, voor je het weet dan leggie". Hij vertelde ook nog tegen mij dat ze, ik citeer, van die enorme melkflessen had. Enfin, wezen dansen en op de weg terug vloog zijn ketting er af. Dus die er weer op leggen. Vervolgens aangekomen bij haar thuis beetje gezoend en had hij haar "melkflessen" betast. Maar het ganglicht ging aan en de moeder deed open. Zag hij daar onder het vage schijnsel van het ganglicht afdrukken van zijn handen op haar truitje zitten. De Puch deed het goed, hij kon hard wegrijden. Ja, dit gaat over tweewielers.

️