Re: De LONDINIUMs afdeling

312
Ednar schreef: za 22 okt 2022, 00:53 Pressostat zit er weer in.
Ik ben nu helemaal aan een grondige service bezig en wilde graag de 2 o-ringen uit de groep vernieuwen, de groep trekker heb ik al gefabriceerd dmv de zeer goede video van Frans.
Echter ik kan op de londinium site alleen de 2 ringen kopen in een service pakket, totale kosten zijn dan rond de 80 euro :roll:
De rest van het service pakket heb ik al in mijn ehbo kistje en douchefilter heb ik van ims(de 35 versie) dus dan voel ik me een beetje bekocht als echte hollander.
Weet iemand een adres waar ik deze 0 ringen kan kopen?
O-ring 0162 Epdm (58.74/3.53)
O-ring 0161 Epdm (57.15/3.53)

Tot zover kan ik alleen maar adressen vinden die helaas niet aan particulieren verkopen.
Ik hoor graag jullie advies.
Fijn weekend
Passen deze in de sleeve van een Londinium?

313
CafeSolo schreef: vr 28 okt 2022, 11:48
Passen deze in de sleeve van een Londinium?
De aanduiding "O-ring 0162 Epdm (58.74/3.53) O-ring 0161 Epdm (57.15/3.53):" zegt mij niets dus ik ben ook benieuwd wat de ervaringen ermee waren, maar zoals gezegd ik heb de goeie ringen al in mijn gereedschapskist voor als het eens nodig zou zijn.

Het is ook best mogelijk dat Peter van www.kafko.nl weet welke ringen het zijn en dat hij ze in een laatje van zijn werkplaats ter beschikking heeft.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

314
Ik heb ze nog niet binnen, komen uit Ierland.
Maar deze maten stonden in het Londinium forum bij eentopic mbt de 2 0 ringen in de groep( niet de 3 zuiger ringen)
Dus ik neem aan dat ze zo qua maatvoering identiek zijn.
Ik zal het posten als ze er in zitten en de machine niet lekt op deze nieuwe o ringen.
Londinium L r - Ceado E 37S - Ims baskets - St. Anthony tampers - Brandzaak bonen

316
Hoi allen, ik heb de laatste tijd wat issues met de R24. Regelmatig zet ik de machina aan maar komt hij niet op druk. De verwarming gaat wel aan maar gaat ook weer snel uit en/of houd er naar een tijdje mee op zodat de druk weer zakt.

Iemand een idee waar dit aan ligt? Ik heb zelf het idee dat het aan de regel unit ligt die soms wel of geen connectie heeft.

317
CafeSolo schreef: ma 31 okt 2022, 10:03 Ik zag in dit filmpje een mooi spiegeltje gemonteerd op de machine. Is dat iets dat je zelf hebt gefabriceerd of heb je het kant en klaar ergens gekocht?
Bobbee maakte die, heeft er waarschijnlijk nog wel een (zo niet dan kan het wezen dat ik er nog ergens een kan opdiepen en namens Bobbee aan jou leveren)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

318
Bertjepower schreef: ma 31 okt 2022, 13:41 Hoi allen, ik heb de laatste tijd wat issues met de R24. Regelmatig zet ik de machina aan maar komt hij niet op druk. De verwarming gaat wel aan maar gaat ook weer snel uit en/of houd er naar een tijdje mee op zodat de druk weer zakt.

Iemand een idee waar dit aan ligt? Ik heb zelf het idee dat het aan de regel unit ligt die soms wel of geen connectie heeft.
Ik zou als ik jou was een 'ticket' daarvoor openen bij Reiss op de Londinium website.

Reiss heeft zo'n beetje alles wat er kan gebeuren al 50 keer voorbij zien komen en opgelost.

Dat scheelt hier veel giswerk en brainstormen en uitproberen en terugrapporteren ;-)

Je hebt al wel gekeken of het onderdeeltje dat bij oververhitting het elementarium uitzet is geactiveerd of weer ingedrukt kan worden?

Geen losse connector op de control unit?

319
fransg schreef:
Bertjepower schreef: ma 31 okt 2022, 13:41 Hoi allen, ik heb de laatste tijd wat issues met de R24. Regelmatig zet ik de machina aan maar komt hij niet op druk. De verwarming gaat wel aan maar gaat ook weer snel uit en/of houd er naar een tijdje mee op zodat de druk weer zakt.

Ik zou als ik jou was een 'ticket' daarvoor openen bij Reiss op de Londinium website.

Reiss heeft zo'n beetje alles wat er kan gebeuren al 50 keer voorbij zien komen en opgelost.

Dat scheelt hier veel giswerk en brainstormen en uitproberen en terugrapporteren ;-)

Je hebt al wel gekeken of het onderdeeltje dat bij oververhitting het elementarium uitzet is geactiveerd of weer ingedrukt kan worden?

Geen losse connector op de control unit?
Ga ik eerst even doen. Anders maar even met Reis contacten idd. Dank
Afbeelding

320
Ter info:
De bestelde ringen passen , machine werkt weer naar behoren(0161 epdm &0162epdm)
Het zijn ring 27&28 op de foto...volgens mij zit deze groep in meerdere lever machines. Groeten Edward
Londinium L r - Ceado E 37S - Ims baskets - St. Anthony tampers - Brandzaak bonen