Re: Vesuvius Evo Leva

121
ErikvW schreef:Speelt de maat van het gebruikte bakje ook geen rol? Als je meer "overruimte" hebt boven de puck, dan heeft de koffie meer ruimte om uit te zetten en lekker nog wat water op te slurpen.
Dat zal zeker een rol spelen. Ik deed 17 gram in een IMS mandje van 12-18 gram. Een goed gevuld mandje met weinig overruimte dus.

Vesuvius Evo Leva

122
fransg schreef:Nog een extra tip voor degene die over die experiment het overzicht houdt:

Van de puck verdwijnt 15-25% in het kopje.

Daarmee dient ook rekening te worden gehouden
We moeten de kwestie maar eens aan James voorleggen…

123
ErikvW schreef:Speelt de maat van het gebruikte bakje ook geen rol? Als je meer "overruimte" hebt boven de puck, dan heeft de koffie meer ruimte om uit te zetten en lekker nog wat water op te slurpen.
Maar daardoor ook weer lagere extractie druk en ander verloop waardoor er weer wat verandert.
Afbeelding

Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

126
cremalover schreef: di 08 nov 2022, 10:18 6 granen.

IMG_20221108_101546.jpgIMG_20221108_101629.jpg
Jams! Verkeerd topic?
Londinium R - Option-O P64 (SSP UM) - Option-O Lagom Casa - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™

129
Na een heel mooi jaar heeft mijn VEL nu een nieuw forum-aanrecht gevonden.
Met echt pijn in het hart zag ik hem vertrekken maar ik weet dat hij gelukkig in goede handen komt.
Ik wens de nieuwe en zeer enthousiaste eigenaar er heel veel plezier mee!

130
ErikW schreef: di 16 mei 2023, 20:26 Na een heel mooi jaar heeft mijn VEL nu een nieuw forum-aanrecht gevonden.
Met echt pijn in het hart zag ik hem vertrekken maar ik weet dat hij gelukkig in goede handen komt.
Ik wens de nieuwe en zeer enthousiaste eigenaar er heel veel plezier mee!
Beviel die niet?