Re: Wat drink je nu?

3574
Net twee espresso's met Black Betty van het Hoofdkwartier gemaakt. Foto is van de eerste poging. Moest iets minder fijn malen en bij de tweede poging met 18 gram bonen 39 gram espresso in 29 seconden. Wat een heerlijke espresso. Bij de tweede poging had ik een espresso hoe ik het in gedachten had voordat ik een maand geleden overstapte van Nespresso naar een Gaggia Classic Pro!

Heb er een nieuwe hobby bij! Een espresso is niet meer op de automatische piloot een cup in de Nespresso machine maar een leuk proces met een heerlijke espresso als beloning.
Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk

3576
Randy schreef:Net twee espresso's met Black Betty van het Hoofdkwartier gemaakt. Foto is van de eerste poging. Moest iets minder fijn malen en bij de tweede poging met 18 gram bonen 39 gram espresso in 29 seconden. Wat een heerlijke espresso. Bij de tweede poging had ik een espresso hoe ik het in gedachten had voordat ik een maand geleden overstapte van Nespresso naar een Gaggia Classic Pro!

Heb er een nieuwe hobby bij! Een espresso is niet meer op de automatische piloot een cup in de Nespresso machine maar een leuk proces met een heerlijke espresso als beloning.
Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk
En toen was er licht.......amen
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

3577
ik ben de Ethiopie mokka Djimmah momenteel aan het branden, ik dronk hem al eerder mooie koffie van de wilde boon, maar hier thuis zijn ze rustig :D :D
Rocket Appartamento Compak E8
Lelit Bianca , KitchenAid - Siphon Coffee Brewer/kitchenaid grinder

3578
"Nº42 Sumatra Giling Basah" oftewel uit Indonesië van Little Roastery.
Het is voor mij nog even zoeken naar de juiste maalgraad. Hij moet nog iets fijner.
Maar deze tweede shot smaakt zeker erg lekker!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
La Marzocco Linea Mini / etzMAX LM
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.

3580
Randy schreef:Net twee espresso's met Black Betty van het Hoofdkwartier gemaakt. Foto is van de eerste poging. Moest iets minder fijn malen en bij de tweede poging met 18 gram bonen 39 gram espresso in 29 seconden. Wat een heerlijke espresso. Bij de tweede poging had ik een espresso hoe ik het in gedachten had voordat ik een maand geleden overstapte van Nespresso naar een Gaggia Classic Pro!

Daarmee heb je de belangrijkste stap gezet. Volgende stappen worden vooral veel duurder en ingewikkelder
Afbeelding
Macap M4D -Niche Zero - Timemore Chestnut C2 - Izzo Alex Duetto - Hario V60 - Aeropress - Moccamaster - Asobu cold brew