Re: shot timer

51
mr Blanc schreef:
Ben70 schreef: ma 21 nov 2022, 22:02
mr Blanc schreef: ma 21 nov 2022, 20:30 Voor mijn MaraX zelf een shottimer (automatisch) gemaakt met een arduino. Geeft ook boiler en stoomtemp weer! Vind t toch erg prettig werken op basis van tijd werken! Ff alles instellen en your good to go! Zelfs de vrouw zet nu met plezier koffie!
Afbeelding
Dan moet je wel wat verstand van elektronica hebben vrees ik.
Online is tegenwoordig alles te vinden...een paar knappe koppen hadden het gemaakt samen met info die van Lelit zelf kwam. Ik heb alleen wat code gecombineerd en verder de mensen gevolgd in wat ze gemaakt hadden.
Is die info nog beschikbaar ergens online? Voor het geval iemand dit ook wilt doen.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

52
bobbee schreef: di 22 nov 2022, 10:52
mr Blanc schreef:
Ben70 schreef: ma 21 nov 2022, 22:02

Dan moet je wel wat verstand van elektronica hebben vrees ik.
Online is tegenwoordig alles te vinden...een paar knappe koppen hadden het gemaakt samen met info die van Lelit zelf kwam. Ik heb alleen wat code gecombineerd en verder de mensen gevolgd in wat ze gemaakt hadden.
Is die info nog beschikbaar ergens online? Voor het geval iemand dit ook wilt doen.
Hi Bobbee, ja staat in het Mara X topic https://koffiepraat.nl/forum/viewtopic. ... &start=210

Ook de link naar de software waar deze mee gemaakt is https://github.com/alexrus/marax_timer hier beschrijft hij wat je nodig hebt en hoe je de code etc op de arduino kan zetten. Ook hoe je de juiste verbinding maakt met de marax dus welke stekkertjes waar.

Via een forum genoot dan nog wat aanpassingen in de code gehad omdat de reedsensor die t magnetisch veld van de pomp zou moeten oppikken niet echt goed werkte. Nu werkt ie op basis vaneen signaal als de hendel omhoog wordt gedaan, dus net ff een aanpassing in de code. Mocht iemand die code willen kunnen ze me altijd benaderen.
Lelit MaraX - Sculptor 078S - Specialita Mat Zwart

53
mr Blanc schreef:
bobbee schreef: di 22 nov 2022, 10:52
mr Blanc schreef: Online is tegenwoordig alles te vinden...een paar knappe koppen hadden het gemaakt samen met info die van Lelit zelf kwam. Ik heb alleen wat code gecombineerd en verder de mensen gevolgd in wat ze gemaakt hadden.
Hi Bobbee, ja staat in het Mara X topic https://koffiepraat.nl/forum/viewtopic. ... &start=210

Ook de link naar de software waar deze mee gemaakt is https://github.com/alexrus/marax_timer hier beschrijft hij wat je nodig hebt en hoe je de code etc op de arduino kan zetten. Ook hoe je de juiste verbinding maakt met de marax dus welke stekkertjes waar.

Via een forum genoot dan nog wat aanpassingen in de code gehad omdat de reedsensor die t magnetisch veld van de pomp zou moeten oppikken niet echt goed werkte. Nu werkt ie op basis vaneen signaal als de hendel omhoog wordt gedaan, dus net ff een aanpassing in de code. Mocht iemand die code willen kunnen ze me altijd benaderen.
Geweldig dit! Dank.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

54
Misschien een domme vraag... Maar al die goedkope koffie weegschalen op AliExpress, gaan die ook automatisch lopen (timer) zodra er koffie in het kopje valt? Ik zie die functie er niet bij staan... Alleen dat je kan timeren door op een knop te drukken.

Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk

55
Randy schreef: do 24 nov 2022, 16:01 Misschien een domme vraag... Maar al die goedkope koffie weegschalen op AliExpress, gaan die ook automatisch lopen (timer) zodra er koffie in het kopje valt? Ik zie die functie er niet bij staan... Alleen dat je kan timeren door op een knop te drukken.

Die van mij in ieder geval niet, in mijn beperkte ervaring hebben alleen Acaia weegschalen deze functie?
Londinium R - Option-O Lagom Casa - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™

56
ErikvW schreef: do 24 nov 2022, 16:15 Die van mij in ieder geval niet, in mijn beperkte ervaring hebben alleen Acaia weegschalen deze functie?
Als ik het mij goed herinner van de verhalen hebben andere spotgoedkope weegschalen die optie soms ook, alleen werkt dat dan dermate traag in reactiesnelheid dat het zinloos is.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

57
Randy schreef:Misschien een domme vraag... Maar al die goedkope koffie weegschalen op AliExpress, gaan die ook automatisch lopen (timer) zodra er koffie in het kopje valt? Ik zie die functie er niet bij staan... Alleen dat je kan timeren door op een knop te drukken.

Ik heb er 1 van Aliexpress maar die was niet spotgoedkoop. Iets van 40 of 50 euro.
De brewista doet het ook. En de Felicita Arc die ik deelde in het gespot topic doet het okm.

58
Randy schreef: do 24 nov 2022, 16:01 Misschien een domme vraag... Maar al die goedkope koffie weegschalen op AliExpress, gaan die ook automatisch lopen (timer) zodra er koffie in het kopje valt? Ik zie die functie er niet bij staan... Alleen dat je kan timeren door op een knop te drukken.

Timemore heeft weegschalen met die functie, niet de goedkoopste, maar helaas werkt die functie behoorlijk random, soms wel soms niet, soms pas na een paar seconden als ie zich realiseert dat er het 0gr gewicht nu echt wel 5gr geworden is oid.
Voor de rest prima weegschaaltjes hoor, maar die timerfunctie is niet je van het.

59
RoosW schreef:

Timemore heeft weegschalen met die functie, niet de goedkoopste, maar helaas werkt die functie behoorlijk random, soms wel soms niet, soms pas na een paar seconden als ie zich realiseert dat er het 0gr gewicht nu echt wel 5gr geworden is oid.
Voor de rest prima weegschaaltjes hoor, maar die timerfunctie is niet je van het.
Dan hou ik het bij mijn huidige weegschaal en nog te arriveren AliExpress timer :)

60
Randy schreef:Misschien een domme vraag... Maar al die goedkope koffie weegschalen op AliExpress, gaan die ook automatisch lopen (timer) zodra er koffie in het kopje valt? Ik zie die functie er niet bij staan... Alleen dat je kan timeren door op een knop te drukken.

€ 35,59

https://a.aliexpress.com/_Ey89R5B