Vandaag voor het eerst mijn nieuwe Lelit Mara X v2 gebruikt.
Bij de 2e koffie gebeurde dit: (zie foto) water vloog er zo uit, uit de onderkant van de tuit achter het kopje.
Is dit normaal? Ik heb geen review of tutorial gezien waar dit gebeurt.
Re: Is dit normaal?
2Als je de hendel van de e61 naar beneden ontlucht de zetgroep langs die weg.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’
3pff ik dacht al dat ik weer een pech machine had. Dus geen weegschaaltje daar neerzetten, anders dus rommel hahabobbee schreef: za 03 dec 2022, 14:11 Als je de hendel van de e61 naar beneden ontlucht de zetgroep langs die weg.
4Als het maar gebeurt als je de hendel naar beneden brengt, en dat is in dit geval aan de orde en volkomen normaal. Als dat niet zou gebeuren, dan zou je je wel zorgen moeten maken. Als je gaat blindfilteren, nut en noodzaak daarvan, dan ga je het proces beter begrijpen.
https://youtu.be/BO3aPDVxrAg
️
https://youtu.be/BO3aPDVxrAg
️
5Als het daar constant lekt heeft de zetgroep onderhoud nodig. Paar rubbertjes vervangen.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’
6Die kans lijkt me bij een nieuwe machine klein
La Pavoni Europiccola 1989 | Fiorenzato T80 | V60 | 1zpresso JX-Pro-S
7Ja, had al gereageerd dat het normaal is. Ontluchting. Niks aan de hand. Zie hierboven.
8Zelfs al zou er iets niet helemaal in orde zijn, de E61 is een super simpel ontwerp. Zou je zo kunnen repareren met een paar steeksleutels en wat (makkelijk verkrijgbare) reserve onderdelen. Ik probeer zelf meestal wel wat onderdelen op voorraad te houden, mocht ik ze n's nodig hebben. Dat gezegd hebbende, zoals andere leden al aangaven, je machine doet het naar behoren.
Profitec Pro 700 met Lelit Flow Control | Acaia Orbit (Mazzer 33M) | Acaia Lunar 2021
9Een paar steeksleutels.......
Voor de liefhebber heb ik nog een ring/steeksleutel 36 ter overname.
Voor de liefhebber heb ik nog een ring/steeksleutel 36 ter overname.
10Haha ik herken je struggle met de weegschaal. Ik had eerst ook zo’n grote keukenweegschaal. Dat werkte echt niet.
Ik heb nu een brewista smart scale. Daar zit een rubberen matje bij die je over de weegschaal heen kan leggen. Ideaal want dat rubberen matje kan echt wel tegen een paar druppies water of koffie. Na gebruik kan je ook heel makkelijk het rubberen matje schoonspoelen onder de kraan.
Het was een pure gok toen ik de brewista smart scale kocht, maar achteraf gezien is het (voor mij) een hele goede koop geweest!
Ik heb nu een brewista smart scale. Daar zit een rubberen matje bij die je over de weegschaal heen kan leggen. Ideaal want dat rubberen matje kan echt wel tegen een paar druppies water of koffie. Na gebruik kan je ook heel makkelijk het rubberen matje schoonspoelen onder de kraan.
Het was een pure gok toen ik de brewista smart scale kocht, maar achteraf gezien is het (voor mij) een hele goede koop geweest!
Lelit Bianca V1 - Niche zero - ROK Espresso maker