Re: Gaggia Classic spuit koffie

11
Maar ga dan niet meteen zoveel pakken Golden Coffee Box kopen dat de bonen alsnog oud worden, hè? Ik vind bonen meestal optimaal tussen hun 5-de en 15-de dag na branding. Invriezen (en zorgvuldig ontdooien) kan die termijn aanzienlijk verlengen.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

12
Zojuist de Java espresso koffie van de Golden Coffee Box geprobeerd, en wat een verschil zeg!! Ik heb nog steeds niet vanaf begin tot eind een stabiele 'flow' koffie (in het begin heeft mijn machine duidelijk moeite om door de koffiekoek heen te komen), maar de smaak is 1000 keer beter!

Ik heb twee pakjes gekocht. Kan ik het pakje dat ik niet gebruik gewoon in de vriezer gooien, of moet ik het eerst op één of andere manier vacuüm gaan trekken? En ik neem aan dat het voor gebruik even een dagje buiten de vriezer moet ontdooien?

13
Nee, gewoon hup, de vriezer in. En dat ontdooien, tja, volgens mij is dat binnen een uur weer ontdooid, als je het even uit het pakje strooit.
Dat langzame begin bij het zetten is normaal, bij mij duurt het zeker 5 seconden voor de eerste druppel verschijnt. Langzaam wordt dat dan een straaltje.
Bezzera BZ07 PID, Rossi RR45

14
Ja, het langzame begin is normaal. Bij ontdooien zou ik oppassen dat er geen condens op de bonen ontstaat dat er dan in trekt. Ik zou zeggen: liever in het pakje laten ontdooien.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder