Re: Londinium R 2e hands of extra bijleggen voor pro 800 v2 nieuw?

11
Madencio schreef: za 17 dec 2022, 09:53 Misschien is het ook een idee dat je de machines een keer in het echt ziet en er even een bakkie mee zet. Nou weet ik niet waar je woont Baldrista, maar als je in de buurt van Alkmaar bent mag je best langskomen bij mij om de Profitec iig te zien. De v1 verschilt geloof ik alleen in looks en in de flipkranen, inwendig is hij hetzelfde als ik het niet mis heb.
Hi zelf woon ik in Biddinghuizen. In ieder geval super dat ik wel komen ben bij meerdere! :D het is inderdaad een uiterlijk upgrade. Nu ben ik wel fan van flipperkranen en houten handvaten dat ik dan inderdaad voor de v2 zou gaan. Maar de door dit topic worden vooral beide machines nog aantrekkelijker.
more espresso, less depresso
profitec pro 800 (onderweg)/ eureka XL / 1Zspresso / Wacaco picopresso / fellow Stagg / v60 / french press / Moka pot

12
omeCo schreef: za 17 dec 2022, 09:44 Dit wordt een leuk topic. Ben heel benieuwd naar alle meningen.

Die van mij is tweeslachtig: ik heb nog nooit een nieuwe machine gekocht en heb daar uitsluitend positieve ervaringen mee. Vanuit dat oogpunt zou ik zo weer voor gebruikt gaan. Dit soort apparaten verslijt je in je leven niet (mits onderhouden hè).

Aan de andere kant, helemaal nieuw is natuurlijk wel erg leuk. Dat zou voor de enige reden zijn om voor nieuw te gaan.

Er zijn technisch wel verschillen, bijvoorbeeld in de wijze waarop de groep wordt verwarmd maar de groep zelf is gelijk. En met beide zet je excellente bakkies, ook in grotere hoeveelheden. Kijk maar eens hoe de Profitec (v1) z’n rondjes draait bij dit evenement:

https://youtu.be/vEkvTubwmFk
Inderdaad, en 2019 is nog best jong! Vraagje over de pro 800 en inderdaad het verwarmen. Hoe doet de machine het op heel de dag aan staan? Ik las ergens iets over oververhitting. Maar zou geen probleem zijn lijkt mij als de machine van circa 08:00 tot 21:00 aan zou staan?
profitec pro 800 (onderweg)/ eureka XL / 1Zspresso / Wacaco picopresso / fellow Stagg / v60 / french press / Moka pot

16
Ednar schreef: za 17 dec 2022, 12:18 Wellicht ook nog even specifiek vragen of deze een pre infusie module heeft.
Machine uit 2019 kan natuurlijk ook zijn, gekocht in 2019.
Als deze er niet in zit heb je weer wat onderhandelingsruimte.
Succes, beste koop!!
Pre infusie module is inderdaad aanwezig! Bedankt!

20
Baldrista schreef:
omeCo schreef: za 17 dec 2022, 09:44 Dit wordt een leuk topic. Ben heel benieuwd naar alle meningen.

Die van mij is tweeslachtig: ik heb nog nooit een nieuwe machine gekocht en heb daar uitsluitend positieve ervaringen mee. Vanuit dat oogpunt zou ik zo weer voor gebruikt gaan. Dit soort apparaten verslijt je in je leven niet (mits onderhouden hè).

Aan de andere kant, helemaal nieuw is natuurlijk wel erg leuk. Dat zou voor de enige reden zijn om voor nieuw te gaan.

Er zijn technisch wel verschillen, bijvoorbeeld in de wijze waarop de groep wordt verwarmd maar de groep zelf is gelijk. En met beide zet je excellente bakkies, ook in grotere hoeveelheden. Kijk maar eens hoe de Profitec (v1) z’n rondjes draait bij dit evenement:

https://youtu.be/vEkvTubwmFk
Inderdaad, en 2019 is nog best jong! Vraagje over de pro 800 en inderdaad het verwarmen. Hoe doet de machine het op heel de dag aan staan? Ik las ergens iets over oververhitting. Maar zou geen probleem zijn lijkt mij als de machine van circa 08:00 tot 21:00 aan zou staan?
Ik weet het niet. Ik zet hem na gebruik uit. Ik merk dat de boiler zo goed geïsoleerd is dat ik hem verderop op de dag weer vlot op temperatuur heb.
Als ik ‘s avonds om 20.00 nog koffie drink en hem daarna uitzet, dan is hij ‘s ochtends om 8 uur in een huis waar het 19 graden is, nog 27 graden.

Van oververhitting heb ik nog geen last gehad maar ik kom ook niet verder dan 4 tot 6 cappuccino’s achter elkaar.
Ik weet niet of je de video hebt gekeken? Daar gaat het aan de lopende band en kennelijk zonder oververhitting.

Misschien kunnen andere koffieleuten er meer over vertellen uit eigen ervaring?