Nog een kleine update:
Toch weer geprobeerd, want 3 maal is scheepsrecht zegt men. Ik ben van plan om het te ruilen voor een Niche, dus ik dacht ik zet de SSP's er maar weer op. Krijg er nu perfecte koppen uit. Moet wel een stuk fijner malen, totdat die fijn genoeg is stroomt het al hard tijdens pre-infusie, maar al helemaal wanneer er 9 bar druk op komt. Op stand 11,5 was het 16 in/36 out in 19 sec, op 10,5 16 in/38 out in 19sec. Doel was 32 out, maar na de 12s pre-infusie stroomde het zo snel in 9 sec dat het haast niet te redden was. Vervolgens 9,5 gedaan en nu krijg ik 16 in/32 out in 35 seconden, geen oneven verzadiging of zo'n rare kop met allemaal druppels olie her en der en veel stralen met water.
Dus al met al werkt het keurig. Het instellen van de maler is wat meer precisiewerk, 1 hele stand maakt of amper verschil of enorm veel verschil, er is erg weinig marge voor een degelijke kop. Vergeleken met de itallmills is deze erg onevenredig met de maalgraad en wat het effect er van is.
Maar ik ga hem denk ik toch ruilen indien de mogelijkheid er is. Ik vind het toch iets te veel gedoe om een boon in te stellen.