Re: gespot

2841
Dus geen ~17gr/30ml espresso in de melk? Ik vind het dan teveel naar melk smaken.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

2842
bobbee schreef: za 24 dec 2022, 09:25 Dus geen ~17gr/30ml espresso in de melk? Ik vind het dan teveel naar melk smaken.
Een vriendin van mij gebruikt de Rocket om een klein laagje espresso in een grote kop te laten lopen, 18g maalsel, 10g van die dikke eerste straal espresso en daar gaat dan een flinke hoeveelheid elektrisch opgeschuimde melk bij.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

2844
Ik gebruik mijn dubbele uitloop regelmatig, maar bijna nooit om 2 kopjes te zetten. Nu toevallig weer enkele weken met de bodemloze. Soms als ik een nieuwe boon heb vind ik het leuk om te kijken of ik geen last van channeling heb, maar sinds ik de machine op 6.5 bar heb is dat niet meer voorgekomen.

Een dubbele PF gebruik ik vooral omdat omdat het netter werkt. Geen spetters in je kopje of op je machine. Ook zijn de La Marzocco RVS filterdragers mooi gemaakt met een lipje zodat je op de rand van de tafel kunt tampen. Het enige nadeel is de beperkte ruimte i.c.m. een weegschaal.
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

2846
Ik gebruik de portafilter zonder de uitloop, die schroef ik er van af. Zowel voor de La Pavoni als de Silvia.
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.
Bijlagen

2847
fransg schreef:
bobbee schreef: za 24 dec 2022, 09:25 Dus geen ~17gr/30ml espresso in de melk? Ik vind het dan teveel naar melk smaken.
Een vriendin van mij gebruikt de Rocket om een klein laagje espresso in een grote kop te laten lopen, 18g maalsel, 10g van die dikke eerste straal espresso en daar gaat dan een flinke hoeveelheid elektrisch opgeschuimde melk bij.
Hoe komt nu dat zo veel vrouwen hun koffie zo willen, hier is dat ook zo en daar gebruik ik de dubbelspout alleen nog voor. Daarnaast alleen nog de bottem/crotch-less filter.

Afbeelding