Re: De LONDINIUMs afdeling

343
CafeSolo schreef: zo 01 jan 2023, 18:55
fransg schreef: zo 01 jan 2023, 11:13 Heb je de bestaande zuigerringen en de zetgroep ingevet voor je e.e.a. weer in mekaar schoof?
Ja alles terug ingevet
Precies, het eerste wat dat vet doet is in het zojuist schoongemaakte douchescherm sijpelen

;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

344
fransg schreef: zo 01 jan 2023, 20:46
fransg schreef: zo 01 jan 2023, 11:13 Heb je de bestaande zuigerringen en de zetgroep ingevet voor je e.e.a. weer in mekaar schoof?
Ja alles terug ingevet
Precies, het eerste wat dat vet doet is in het zojuist schoongemaakte douchescherm sijpelen

;-)
Ik weet niet welk soort vet jij gebruikt maar in de 14 jaar dat ik levers gebruik heb ik nog nooit vet op mijn douche gehad.Wel trekt het vet koffiedrab aan .Daarom regelmatig schoonmaken.Ik gebruik Dow111.Misschien dat dit ook van het merk vet af hangt?

Ik gebruik trouwens sinds een maand of drie geen vet meer op mijn gewone seals en alles werkt nog perfect

345
We kunnen niet 14 jaar terug in de tijd en dan kijken of er echt geen vet op je douchescherm kwam ;-)
cremalover schreef: ma 02 jan 2023, 09:52 Ik gebruik trouwens sinds een maand of drie geen vet meer op mijn gewone seals en alles werkt nog perfect
Dat is ook heel prettig!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

346
fransg schreef: zo 01 jan 2023, 20:46
Ja alles terug ingevet

;-)
Na een nachtje het douchescherm in de cafiza maar resultaat hetzelfde.
Maar nu een nieuw douchescherm gebruikt en nu lijkt het opgelost te zijn.

347
fransg schreef: ma 02 jan 2023, 10:05 We kunnen niet 14 jaar terug in de tijd en dan kijken of er echt geen vet op je douchescherm kwam ;-)
cremalover schreef: ma 02 jan 2023, 09:52 Ik gebruik trouwens sinds een maand of drie geen vet meer op mijn gewone seals en alles werkt nog perfect
Dat is ook heel prettig!
Laat ik zo zeggen.Ik heb nooit een vettige substanties op het scherm gezien ..Waarachijnlijk sijpelt er wel wat weg.
Ik verwacht dat de seal zonder vet niet lang mee gaat.Anders zou men immers nooit vet gebruikt hebben.
Laatst gewijzigd door cremalover op ma 02 jan 2023, 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.

348
CafeSolo schreef: ma 02 jan 2023, 11:14 Na een nachtje het douchescherm in de cafiza maar resultaat hetzelfde.
Maar nu een nieuw douchescherm gebruikt en nu lijkt het opgelost te zijn.
Kennelijk zit het 'm toch in het douchescherm dat eerst niet verstopt zat en nu wel...

Nog wat langer in het sopje, of in de (af)wasmachine mee laten draaien denk ik.

Het 'plofje' bij de eerste kleine flush na een shot blijft erbij horen, daarmee zorg je dat die lucht vrijkomt en de doorstroming in de verwarming van de zetgroep vlot gaat.

349
cremalover schreef: ma 02 jan 2023, 11:36
fransg schreef: ma 02 jan 2023, 10:05 We kunnen niet 14 jaar terug in de tijd en dan kijken of er echt geen vet op je douchescherm kwam ;-)
Dat is ook heel prettig!
Dat valt nog te bezien.Ik verwacht dat de seal zonder vet niet lang mee gaat.Anders zou men immers nooit vet gebruikt hebben.
Tenzij je de zetgroep grondig hebt ontvet denk ik dat het nog aanhangend vet voor nu voldoende is.

350
fransg schreef: ma 02 jan 2023, 11:38
cremalover schreef: ma 02 jan 2023, 11:36

Dat is ook heel prettig!
Dat valt nog te bezien.Ik verwacht dat de seal zonder vet niet lang mee gaat.Anders zou men immers nooit vet gebruikt hebben.
Tenzij je de zetgroep grondig hebt ontvet denk ik dat het nog aanhangend vet voor nu voldoende is.
Zou best kunnen
Voor de wetenschap zaakjeff verwijderd net.
video:
https://youtu.be/yifnANHl9a8

https://youtu.be/pdrCA-Voaa0

Beetjedrab onder zijkant zuiger.Douche helemaal schoon.
Ik zie trouwens idd wat glans op de seals.Musschien vet wat achter de seals zat dat zich over het rubber verspreid heeft.