Re: gespot

2861
Ziet er keurig uit vind ik, ik ken het merk verder niet. Indien ik er lol in zou hebben om meerdere machines te hebben dan zou ik er zeker naar kijken, deze erbij, dan straks de Vectis en dan zou ik toch een hele nette tafel met machines hebben. Nog een tafel ernaast met de malers en iedere visite zou meteen zien dat ik van wanten weet.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

2862
fransg schreef:Ziet er keurig uit vind ik, ik ken het merk verder niet.
Ja. Inderdaad een goede rede om hem niet te kopen. Ik ken het merk dan wel van ooit ergens gezien maar model ook verder niet.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

2863
Als het een 'extra' machientje is dan zit je niet zonder espresso, het staat toch leuk voor erbij. Mogelijk is er iets mee zoals bijvoorbeeld dat de zuigerringen bijna niet te verkrijgen zijn. Dan kun je daar leuk naar speuren tot je er iets op vindt en al die tijd kun je er toch mee pronken ;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

2864
Niet iedere keuze hoeft verstandig te zijn, als je iets mooi of interessant vindt. Met dat in het achterhoofd best leuk om iets exotisch te kopen.

Heb wel uit betrouwbare bron gehoord dat het niet al te beste machines zijn in vergelijking met de werkpaarden van faema en gaggia.

Het is wel een cool ding!
Faema Lambro - Mazzer Major E

2865
Indien ik voor kwaliteit zou gaan ipv een marktplaats-koopje dan zou ik simpelweg bij Hoofdkwartier / Vintage Espresso Machines kijken, hier vlakbij, waar men zo uit een aantal perfect gerestaureerde pronkstukken kan kiezen met alle nodige adviezen erbij. Dan zou ik mogelijk zo'n wand-machine willen hebben, de Velox als ik me de naam juist herinner. Past altijd ergens, ziet er magnifiek uit, zet voortreffelijke espresso en is ook een apparaat met verhaal waar het bezoek van op zal zien en men zal, voorzichtig slurpend van de espresso, denken "wat is dat een verstandige en deskundige man bij wie men eens te rade kan gaan".

2866
Maar de hendel uit nice staat dus wellicht binnenkort thuis bij jou Frans?

Hij heeft ook een leuke vintage maler uit venetië bij zn andere advertentie staan trouwens, met glazen stolp. Had m bijna gekocht maar dat is eerder een beetje “fomo”
Faema Lambro - Mazzer Major E

2867
Nelus schreef: ma 02 jan 2023, 18:52 Maar de hendel uit nice staat dus wellicht binnenkort thuis bij jou Frans?
Nee, ik kan mij gelukkig goed inhouden. ;-) Zo blijft de huiskamer nog redelijk normaal met slechts een espressomachine, drie malers, vijf magnetic loop antennes, twee kleine middengolfzendertjes, vijf radio's van 50kg+ en twee kleinere radio's. Men moet immers oppassen dat het niet excentriek wordt.