Maak me maar lekker!
Ik zit al een tijdje naar de Duomo, en stiekem ook naar The Force tamper, te kijken.
Helaas voorlopig geen budget voor …
Maak me maar lekker!
Ik tampte met de hand, maar ik vermoed, met een aan de zekerheid grenzende waarschijnlijkheid, dat ik niet consistent dezelfde druk uitoefende of altijd even recht, met de reguliere tamper. Ik begrijp je goed en zou wellicht hetzelfde reageren, maar ik ervaar echt een structurele verbetering en ben daarbij niet over 1 nacht ijs gegaan. Ik wil dat kleinood niet meer kwijt.bobbee schreef:Ik vind het echt heel mooi, die force tamper en ook heel vet dat die tamperbase afgevuurd wordt en zou hem ook nog wel zelf willen hebben daardoor maar dat die een betere espresso extractie teweeg brengt gaat er bij mij niet in.
Ik denk dat een goed harkje met een hoge funnel die op het randje van het mandje ligt ook goed werkt, alleen dat resulteert in meer handelingen en ook de kans op meer troep. Maar tis wel goedkoper. Maar ook met een hark, dat portafilter station is retemakkelijk.Frup schreef:Maak me maar lekker!
Ik zit al een tijdje naar de Duomo, en stiekem ook naar The Force tamper, te kijken.
Helaas voorlopig geen budget voor …
Ik wil dat zo van je aannemen maar ik voel een stuiptrekking met mijn hoofd ontstaan. Zie dat vooral als mijn probleem!gilleko B. schreef:Ik tampte met de hand, maar ik vermoed, met een aan de zekerheid grenzende waarschijnlijkheid, dat ik niet consistent dezelfde druk uitoefende of altijd even recht, met de reguliere tamper. Ik begrijp je goed en zou wellicht hetzelfde reageren, maar ik ervaar echt een structurele verbetering en ben daarbij niet over 1 nacht ijs gegaan. Ik wil dat kleinood niet meer kwijt.bobbee schreef:Ik vind het echt heel mooi, die force tamper en ook heel vet dat die tamperbase afgevuurd wordt en zou hem ook nog wel zelf willen hebben daardoor maar dat die een betere espresso extractie teweeg brengt gaat er bij mij niet in.
️
Terug naar “Koffie technieken”