Hallo allemaal

1
Na al een tijdje lurken toch maar een account aangemaakt.
Net als velen van jullie is corona de accelerator geweest voor mijn koffiehobby thuis.
Op kantoor ging ik regelmatig naar de lokale koffiebar, maar bij het thuiszitten toch maar een mooie espresso-machine aangeschaft.
Niet alleen voor de betere koffie, maar ook om het verstand op 0 te zetten tussen de werkzaamheden door.
Dankzij dit forum en natuurlijk YouTube toen ook al veel kennis opgedaan.

Korte historie van apparatuur.
Mijn eerste aankoop was een Lelit Bianca V1. Samen met een Quamar Q50. Omdat ik toch graag in de single-dosing wilde duiken heb ik een Niche Zero gekocht en hier dik twee jaar met volle tevredenheid mee gespeeld.
Eind vorig jaar de upgrade gedaan naar een Option-O Lagom P100. Een totaal ander profiel weer en een verdere verdieping.


Groet,

Ruud
Set-up @home: Lelit Bianca, Option-O Lagom P100, Niche Zero
Set-up onderweg: Commandant C40 mk4, Wacaco Picopresso, Bialetti

Re: Hallo allemaal

5
gilleko B. schreef: ma 16 jan 2023, 16:26 Servus, Gruezi und Hallo. Mooie spullekes. Beviel de Quamar? Zijn relatief gunstig geprijsd maar je hoort of ziet er weinig over.

[emoji477]️
Het was een prima maler. Voordelen vooral de beperkte footprint, stilte en relatief snel.
Heb hem vooral weg gedaan vanwege de interesse in single dosing en experimenteren met verschillende bonen.
Set-up @home: Lelit Bianca, Option-O Lagom P100, Niche Zero
Set-up onderweg: Commandant C40 mk4, Wacaco Picopresso, Bialetti

Re: Hallo allemaal

6
Ruudt schreef:
gilleko B. schreef: ma 16 jan 2023, 16:26 Servus, Gruezi und Hallo. Mooie spullekes. Beviel de Quamar? Zijn relatief gunstig geprijsd maar je hoort of ziet er weinig over.

[emoji477]️
Het was een prima maler. Voordelen vooral de beperkte footprint, stilte en relatief snel.
Heb hem vooral weg gedaan vanwege de interesse in single dosing en experimenteren met verschillende bonen.
Ja upgraderitis heb je tot een next level uigevoerd, maar vermits je het hier niet doorverteld[emoji6], daar hebben hier er meer tot velen last van.

[emoji477]️