Niche noemt het de flow control disk, zelfde principe om de boon doorloop te vertragen.
Voor de prijs van de key had ik het mooier gevonden als het ingebouwd was van hetzelfde materiaal ipv een plastic clip. Je had dit kunnen zien aankomen toch?
Re: Weber Key
342Ja ik denk dat ze bij Lyn Weber wel even achter de oren krabben
Na introductie van de HG One kwamen er ook anderen die mods hadden om dat gespring en weg-gestuiter van bonen tegen te gaan dus er was alle tijd om dat hier eens zelf uit te dokteren.
Na introductie van de HG One kwamen er ook anderen die mods hadden om dat gespring en weg-gestuiter van bonen tegen te gaan dus er was alle tijd om dat hier eens zelf uit te dokteren.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
343Is idd 100% juist. Ik snap niet goed dat ze dat niet gemerkt hebben van in het begin en een kleine het design gedaan hebben.
Nu, ik giet de boontjes op mijn gemakje er in en ik heb geen problemen. Maar ja, niet iedereen wil dat doen en als je een premium prijs vraagt moet het ook gewoon goed werken onder alle normale omstandigheden
Nu, ik giet de boontjes op mijn gemakje er in en ik heb geen problemen. Maar ja, niet iedereen wil dat doen en als je een premium prijs vraagt moet het ook gewoon goed werken onder alle normale omstandigheden
344Ik vind het wel een tof ontworpen add on, die boontjes die braaf in de rij gaan liggen en keurig doorschuiven om dan een voor een hun dood tegemoet te springen
Heel wat beter uitgedacht als het plastic plaatje met solo gat bij de Niche, ik vraag me af of zoiets aan te passen en gebruiken is op de Niche. Hmm
Het is jammer dat die Key zo verdomde duur is..
Heel wat beter uitgedacht als het plastic plaatje met solo gat bij de Niche, ik vraag me af of zoiets aan te passen en gebruiken is op de Niche. Hmm
Het is jammer dat die Key zo verdomde duur is..
345Mss ook nog even duiden dat de reden van dit anders dan dan bij de Niche. Daar is het eerder voor het popcorn. Bij de Key eerder dat de meeste toe niet stopt met draaien bij lage toerentallen, zeker bij lichte boontjes.
Van popcornen heb ik zelf geen last, als ik te veel lichter gebrande bonen in de Key doe dan stopt hij. Dan zet je hem af, je verhoogt het toerental, wacht even en zet die terug aan. Als ik zachtjes de bonen in de Key doe heb ik dus geen last
Van popcornen heb ik zelf geen last, als ik te veel lichter gebrande bonen in de Key doe dan stopt hij. Dan zet je hem af, je verhoogt het toerental, wacht even en zet die terug aan. Als ik zachtjes de bonen in de Key doe heb ik dus geen last
346bij de Niche heeft overigens ook invloed op de uniformiteit van het maalsel. in ieder geval moet je met flow disk wat fijner malen. dit kan ik alleen meer verklaren door een andere verdeling in de zin van smallere bamdbreedt en wat minder fines...
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs
348Ik heb met de Key tot nu toe geen problemen.
Zelf gebruik ik meer de medium bonen.
Maar ook dan doseer ik subtiel.
Ik vul de reageerbuisjes met de gewenste hoeveelheid bonen. Pre-dosering per dag.
Dan zet ik de Key aan met laag toerental, hou de reageerbuis op de bovenrand van de vulopening.
De buis in een hele vlakke hoek en dan draai ik de buis langzaam rond.
Zo komen er steeds maar een paar boontjes tegelijk moordende bonen muil.
Zelf gebruik ik meer de medium bonen.
Maar ook dan doseer ik subtiel.
Ik vul de reageerbuisjes met de gewenste hoeveelheid bonen. Pre-dosering per dag.
Dan zet ik de Key aan met laag toerental, hou de reageerbuis op de bovenrand van de vulopening.
De buis in een hele vlakke hoek en dan draai ik de buis langzaam rond.
Zo komen er steeds maar een paar boontjes tegelijk moordende bonen muil.
349Toch maar de bean feeder besteld en vandaag binnen gekregen.
Eerste indruk is goed.
Nu kan je zonder popcorn disc de bonen erin knallen.
Eerste indruk is goed.
Nu kan je zonder popcorn disc de bonen erin knallen.
Faema faemina, Weber Key, Lagom P100 & Mini, MK EK43S LU
350Met welk toerental maal je? Draai zelf erg langzaam.
In al die tijd dat ik de Key gebruik zijn er totaal wel eens 4 of 5 kruimels uitgesprongen.
Met mijn methode van de reageerbuis onder kleine hoek leeg draaien werkt het perfect.
Ook al een paar keer gewoon bode de heleboel ineens erin gegooid => heel soms een kruimeltje verdwaald.
In al die tijd dat ik de Key gebruik zijn er totaal wel eens 4 of 5 kruimels uitgesprongen.
Met mijn methode van de reageerbuis onder kleine hoek leeg draaien werkt het perfect.
Ook al een paar keer gewoon bode de heleboel ineens erin gegooid => heel soms een kruimeltje verdwaald.