Zow de chocolaatjes waren al gesneuveld voor de zak uitgepakt was, die hadden er wel voor elk kopje 1 bij mogen zitten
3 smaken tot nu toe getest, waarbij de Brasilie het meest aanganame was.
Alle tests zijn gedaan met een Rancilio Silvia, 1 van 3,5 jaar oud thuis en 1 van 9 jaar oud (op het werk)
ik ben begonnen met de Costa Rica, die had ik 3x in de zak zitten (helaas achteraf...)
Ruikt erg lekker, maar vind hem ondanks de aangename geur niet lekker smaken, de aangegeven chocolade smaak bleef achterwege, hij smaakte zelfs wat zurig, verder erg weinig smaak.
Ook kwam er nauwelijks crema op, en (gelukkig) ook geen sterke nasmaak te bekken.
Deze kon mijn collega's en mijn vriendin ook niet overtuigen, ze hadden liever de lavazza voorgemalen uit blik.
de 2e die is geprobeerd, was de Brasilie,
deze heeft een aangename sterke geur, en vertoont een stevige smaak.
Hij kwam mooi uit het apparaat gedruppeld,
en er kwam ook een klein blond maar wel goed crema laagje op.
De smaak van de Brasilie neigt zelfs naar de zoete kant, is stevig in de mond, en blijft aangenaam hangen gedurende enige tijd, vrouwlief vond hem zelfs lekker.
Ten slotte van de 1e 3 de Regular,
deze heeft een zware geur, je ruikt aarde, en proeft dat ook, een beetje bloemig. Levert ook weer weinig crema. Heb er van de 2e een Cappucino van gemaakt, daar bleef hij aangenaam in overeind, ook het grondse gaf er een goede draai aan met de melk combi.
Vond deze dus lekkerder als cappucino, wat wij over het algemeen ook het meest drinken trouwens.
Al ben ik overdag steeds meer aan het neigen naar americano's en ook espresso's.
aan het einde van de week het 2e deel met de volgende 3 smaken: Guatemala, Kenia AA en Ethiopia.