Re: Verkocht: Ikawa thuisbrander (kickstarter versie)

11
Pti schreef: ma 20 feb 2023, 22:26 Gasten, het kan snel gaan. Volgens mij was deze advertentie een koffiepraat exclusive aangezien koffiesmaak een O.G. member is. Ik wilde even melden dat ik Sander, die ik ken uit het verleden, naar aanleiding van deze advertentie een Whatsapp bericht heb gestuurd en de Ikawa van hem overgenomen heb. Het spookte al een tijdje rond in mijn hoofd om zoiets aan te schaffen, het was wikken en wegen tussen de home (beperkte functies) en de pro (betaald abbonement).

Dit leek mij een buitenkansje dus ik ga er even mee spelen en bepalen of dit is wat ik nodig heb voor in de branderij. Mocht dat niet het geval zijn, dan zal ik hem voor dezelfde vraagprijs opnieuw exclusief aanbieden op koffiepraat.
Ah leuk! Misschien een nóg wel geschiktere kandidaat, dat is mooi ;).

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij zijn er twee versies van de 'Home'. De eerste heeft een onbeperkte app waar de additionele functies niet achter het 'Pro' abonnement zitten. De latere Home branders moest je dus wel zo'n abonnement voor afsluiten om vrij mee te kunnen spelen, wat ze meteen een stuk minder interessanter maakt.

Er is dus nog een kansje dat je gratis alle features krijgt. Ik vraag me alleen af of dat o.b.v. de hardware beslist wordt of wanneer je de app geinstalleerd hebt.
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

12
fransg schreef: Leuk!

Het ding lijkt mij perfect voor sample brandingen en daardoor ideaal voor je branderij.

Simpel en consistent hetzelfde lichte profiel, dan cuppen en beslissen of er voorraad wordt besteld voor de grote brander.

Voor thuisbranders waarschijnlijk net te weinig volume.
Exact, ik heb in 2019 al eens met de PRO versie van een klant wat samples mogen branden en deze mogen vergelijken met onze eigen (oude) elektrische probat sampleroaster. De probat "won" toen omdat de koffies meer body hadden en qua smaakprofiel een beter beeld lieten zien van wat er uit de grote trommelbrander te verwachten was. Maar de Ikawa wint het op workflow omdat het gewoon enorm snel, flexibel en toegankelijk is. Nu het af en toe steeds lastiger is om mijn tijd efficiënt te gebruiken kan de Ikawa uitkomst bieden, ik wil graag meer samples proeven dan alleen maar die waar ik een serieuze aankooppositie in heb.
Ypuh schreef:
Pti schreef: ma 20 feb 2023, 22:26 Gasten, het kan snel gaan. Volgens mij was deze advertentie een koffiepraat exclusive aangezien koffiesmaak een O.G. member is. Ik wilde even melden dat ik Sander, die ik ken uit het verleden, naar aanleiding van deze advertentie een Whatsapp bericht heb gestuurd en de Ikawa van hem overgenomen heb. Het spookte al een tijdje rond in mijn hoofd om zoiets aan te schaffen, het was wikken en wegen tussen de home (beperkte functies) en de pro (betaald abbonement).

Dit leek mij een buitenkansje dus ik ga er even mee spelen en bepalen of dit is wat ik nodig heb voor in de branderij. Mocht dat niet het geval zijn, dan zal ik hem voor dezelfde vraagprijs opnieuw exclusief aanbieden op koffiepraat.

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij zijn er twee versies van de 'Home'. De eerste heeft een onbeperkte app waar de additionele functies niet achter het 'Pro' abonnement zitten. De latere Home branders moest je dus wel zo'n abonnement voor afsluiten om vrij mee te kunnen spelen, wat ze meteen een stuk minder interessanter maakt.

Er is dus nog een kansje dat je gratis alle features krijgt. Ik vraag me alleen af of dat o.b.v. de hardware beslist wordt of wanneer je de app geinstalleerd hebt.
Dit was precies mijn vraag aan Sander. De oorspronkelijk Ikawa had wél aanpasbare profielen en géén abbonement. Dat is ook hoe Sander het zich kan herinneren en precies waar ik op hoop.

Wat ook nog wel een geinig detail is is dat een groot deel van de koffie die eerder met deze ikawa gebrand is, afkomstig was van onze branderij :D

Verkocht: Ikawa thuisbrander (kickstarter versie)

14
Ypuh schreef:

De Home versie app is idd afhankelijk van installatie app. Ik kocht de Home 100 gram eind 2021 met de actie “gratis roaster abonnement” dat was in pre sale, van belang was de app voor een bepaalde datum te installeren. Oude Home 50g branders accounts behouden dus hun volledige toegang.
Coffeetic > Faema Lambro - Eureka Mignon XL - Baby Lovpresso - Cafelat Robot - Ikawa Home - Kinu - Aeropress - Puckpuck - V60 - Kompresso

16
walberg schreef: zo 26 mar 2023, 13:54 Hoe zit dat met die app? waarom heb je een abonnement nodig om bonen te branden?
Je hebt geen abonnement nodig om bonen te branden, da's een klok en klepel verhaal. Je hebt in de IOS versie van de app een abonnement nodig om brandprofielen naar eigen wens aan te kunnen passen.