Re: Onderhoud Victoria Arduino Mythos One
11En nu...een review! We zijn benieuwd.
Lelit MaraX - Sculptor 078S - Specialita Mat Zwart
Dat is ook lekker! Maar als je zelf de schijven wisselt en alligned wat voor onderhoud is er nodig dan? Had je dat ook niet zelf gekund dan?Emass schreef: wo 22 mar 2023, 13:40 Ik ben nog steeds aan het wachten tot mijn maler is nagekeken . Het zou eerst binnen 24 uur zijn, nu zitten we op ~3 weken en is hij opeens met vakantie.
Laten we hopen dat die volgende week klaar is, dan align en season ik de burrs en zal een mooi verslagje schrijven!
Ik wilde eerst de machine laten controleren en dan schijven daar bestellen maar had een setje gevonden op marktplaats. En toen na wat googlen leek het mij wel een leuke uitdaging!mr Blanc schreef: za 25 mar 2023, 08:17Dat is ook lekker! Maar als je zelf de schijven wisselt en alligned wat voor onderhoud is er nodig dan? Had je dat ook niet zelf gekund dan?Emass schreef: wo 22 mar 2023, 13:40 Ik ben nog steeds aan het wachten tot mijn maler is nagekeken . Het zou eerst binnen 24 uur zijn, nu zitten we op ~3 weken en is hij opeens met vakantie.
Laten we hopen dat die volgende week klaar is, dan align en season ik de burrs en zal een mooi verslagje schrijven!
De machine voegt warmte toe geloof ik. Er is over nagedacht!Emass schreef:Ik wilde eerst de machine laten controleren en dan schijven daar bestellen maar had een setje gevonden op marktplaats. En toen na wat googlen leek het mij wel een leuke uitdaging!mr Blanc schreef: za 25 mar 2023, 08:17Dat is ook lekker! Maar als je zelf de schijven wisselt en alligned wat voor onderhoud is er nodig dan? Had je dat ook niet zelf gekund dan?Emass schreef: wo 22 mar 2023, 13:40 Ik ben nog steeds aan het wachten tot mijn maler is nagekeken . Het zou eerst binnen 24 uur zijn, nu zitten we op ~3 weken en is hij opeens met vakantie.
De temperatuur kan je niet veranderen maar volgens mij wordt de maalkamer ongeveer 35 graden. Ben wel heel benieuwd of ik verschil merk tussen koud en warme maalkamer.
Als het goed is gaat de maler dan koelen. Ik heb wel verhalen gelezen van horecazaken die tijdens de spits het verwarmingselement uitzette.ErikW schreef: di 28 mar 2023, 20:14 Alweer wat duidelijker! Rond kamertempratuur snap ik nu.
Kan het bij te hoge wrijvingswarmte dan alsnog nog fout gaan?
(Ben dus een amateur he!)
Terug naar “Koffiemolens & malers”