even kijken of de gif hier ook beweegt (alleen als je erop klikt)
Re: Meticulous Espresso
21LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
Daarin zit voor mij de crux. Beter, goedkoper en dat zonder enige ervaring of budget (een miljoen is niks). Als het zo makkelijk is dan was er al lang iemand ingesprongen, maar meeste grijpen terug naar E61 techniek met een reden.robinfcb schreef: di 28 mar 2023, 20:08 Noem mij maar een vergelijkbaar geprijsd apparaat met de functionaliteiten flow profiling, pressure profiling en brew by weight.
Tja het is niet dat ze pas vandaag zijn begonnen met dit project.Ypuh schreef: di 28 mar 2023, 21:33 Als ze doen wat ze beloven ben ik niet sceptisch hoor...
Daarin zit voor mij de crux. Beter, goedkoper en dat zonder enige ervaring of budget (een miljoen is niks). Als het zo makkelijk is dan was er al lang iemand ingesprongen, maar meeste grijpen terug naar E61 techniek met een reden.robinfcb schreef: di 28 mar 2023, 20:08 Noem mij maar een vergelijkbaar geprijsd apparaat met de functionaliteiten flow profiling, pressure profiling en brew by weight.
Decent is ook geen rechte lijn naar succes geweest en die waren verder toen iemand met geld en kennis het project overnam. Mensen klagen nog steeds over het gebrek aan basale dingen als een handleiding of stabiele software of een intuitieve user interface. Het is de community die de software gebouwd heeft en draaiende houdt en één investerdeerder waar alles aan hangt die het meest profiteert.
Zelfs een grote speler als Rocket liep met de R91 vast op simpele dingen als digitale schermen en pressure profiling. Met genoeg tijd, geld en engineers vinden die wel een oplossing, maar dat zie je dan ook terug in de prijs (net als bij Decent).
Deze Kickstarters denken vaak vanuit een happy flow en hebben tegenslagen die nog niet in beeld zijn niet ingecalculeerd. Ik zeg niet dat het mislukt, maar 50/50 lijkt me een gunstige scenario, los van alle kinderziektes.
Dit filmpje geeft dan weer wat vertrouwen. De ontwerper heeft het filmpje van James Hoffmann gezien over de ellendig lange weg die de Decent Espresso heeft afgelegd. En hij heeft al ervaring met Kickstarters.robinfcb schreef: di 28 mar 2023, 23:07 Edit: nog een uitgebreide demo video van een paar maanden geleden https://youtu.be/N-dxaLZTfGc