Re: Meticulous Espresso

23
Ik vraag me af of mechanisch het bovenstaande wel een 'hefboom' mag heten. Het is meer een 'wip' met twee even lange armen waarbij aan de ene kant de arm omhoog wordt geduwd zodat de andere arm omlaag gaat.

Een hefboom is een totaal ander mechanisch principe.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

24
We zullen wel zien hoe het apparaat performed. Ik kan niks zeggen over de koffie die eruit komt. Het is nogal een andere aanpak dan de gevestigde orde dus voor mij zal hij zich moeten bewijzen. Wie weet!
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

26
Als ze doen wat ze beloven ben ik niet sceptisch hoor...

robinfcb schreef: di 28 mar 2023, 20:08 Noem mij maar een vergelijkbaar geprijsd apparaat met de functionaliteiten flow profiling, pressure profiling en brew by weight.
Daarin zit voor mij de crux. Beter, goedkoper en dat zonder enige ervaring of budget (een miljoen is niks). Als het zo makkelijk is dan was er al lang iemand ingesprongen, maar meeste grijpen terug naar E61 techniek met een reden.

Decent is ook geen rechte lijn naar succes geweest en die waren verder toen iemand met geld en kennis het project overnam. Mensen klagen nog steeds over het gebrek aan basale dingen als een handleiding of stabiele software of een intuitieve user interface. Het is de community die de software gebouwd heeft en draaiende houdt en één investerdeerder waar alles aan hangt die het meest profiteert.

Zelfs een grote speler als Rocket liep met de R91 vast op simpele dingen als digitale schermen en pressure profiling. Met genoeg tijd, geld en engineers vinden die wel een oplossing, maar dat zie je dan ook terug in de prijs (net als bij Decent).

Deze Kickstarters denken vaak vanuit een happy flow en hebben tegenslagen die nog niet in beeld zijn niet ingecalculeerd. Ik zeg niet dat het mislukt, maar 50/50 lijkt me een gunstige scenario, los van alle kinderziektes.
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

27
Ypuh schreef: di 28 mar 2023, 21:33 Als ze doen wat ze beloven ben ik niet sceptisch hoor...

robinfcb schreef: di 28 mar 2023, 20:08 Noem mij maar een vergelijkbaar geprijsd apparaat met de functionaliteiten flow profiling, pressure profiling en brew by weight.
Daarin zit voor mij de crux. Beter, goedkoper en dat zonder enige ervaring of budget (een miljoen is niks). Als het zo makkelijk is dan was er al lang iemand ingesprongen, maar meeste grijpen terug naar E61 techniek met een reden.

Decent is ook geen rechte lijn naar succes geweest en die waren verder toen iemand met geld en kennis het project overnam. Mensen klagen nog steeds over het gebrek aan basale dingen als een handleiding of stabiele software of een intuitieve user interface. Het is de community die de software gebouwd heeft en draaiende houdt en één investerdeerder waar alles aan hangt die het meest profiteert.

Zelfs een grote speler als Rocket liep met de R91 vast op simpele dingen als digitale schermen en pressure profiling. Met genoeg tijd, geld en engineers vinden die wel een oplossing, maar dat zie je dan ook terug in de prijs (net als bij Decent).

Deze Kickstarters denken vaak vanuit een happy flow en hebben tegenslagen die nog niet in beeld zijn niet ingecalculeerd. Ik zeg niet dat het mislukt, maar 50/50 lijkt me een gunstige scenario, los van alle kinderziektes.
Tja het is niet dat ze pas vandaag zijn begonnen met dit project.
In september gaven ze al live demo's in cafés https://www.instagram.com/reel/CiV2d-NA ... MyMTA2M2Y=
Lance Hedrick heeft het laatste prototype al thuis staan en zal binnenkort met een uitgebreide review komen https://www.instagram.com/p/CqV2H1XtQSa ... MyMTA2M2Y=

Ik denk ook niet dat Acaia hun naam zomaar aan dit project verbind, die zullen ook wel een beetje due diligence gedaan hebben, want die willen natuurlijk ook gewoon de weegschaaltjes verkopen. Zou me niks verbazen als in dezelfde fabrieken straks een deel van de productie wordt gedaan.

Hun marketing is trouwens wel on point, als het allemaal niet in massaproductie genomen kan worden hebben ze me goed te pakken :lol:

Edit: nog een uitgebreide demo video van een paar maanden geleden https://youtu.be/N-dxaLZTfGc
Laatst gewijzigd door robinfcb op di 28 mar 2023, 23:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Hedone Honne × Superkop × NanoFoamer PRO ☕

30
robinfcb schreef: di 28 mar 2023, 23:07 Edit: nog een uitgebreide demo video van een paar maanden geleden https://youtu.be/N-dxaLZTfGc
Dit filmpje geeft dan weer wat vertrouwen. De ontwerper heeft het filmpje van James Hoffmann gezien over de ellendig lange weg die de Decent Espresso heeft afgelegd. En hij heeft al ervaring met Kickstarters.

Het gepatenteerde idee van een robot hevelmachine is op zich ook prima. Je kan zowel op drukprofiel als op flowprofiel sturen en hij is temperatuurstabiel. Dus een kind kan de was doen, zou je zeggen. Verder is het een standaardmaat portafilter en standaard douchescherm en ringen. Dus er is ook nagedacht over onderhoud.

Kortom, ik zou zomaar in kunnen tekenen, maar ik heb al een machine op mijn aanrecht staan.