Op de Mythos MYONE kan de temperatuur ingesteld worden.
Different coffees need different grinding
temperatures. With Mythos Clima Pro,
baristas can set grinding temperatures
from 30 to 60°C in order to extract the
greatest qualities of each type of coffee.
Weet niet of dit op jou versie ook kan?
Re: Onderhoud Victoria Arduino Mythos One
22Even een korte update. Afgelopen vrijdag heb ik mijn maler weer opgehaald. Via Pti was ik bij een adresje uitgekomen en diegene heeft de hele maler doorgelicht. Erg tevreden mee dus bedankt voor het doorverwijzen! Blijkt dat de maalschijven 11000 shots hebben gehad, maar omdat ik de SSP heb gekocht gebruik ik de 'oude' als reserve. In het kleine verslagje stond
"Uitgevoerde werkzaamheden: beoordelen en onderzoeken molen tbv aankoop. Uitkomst: de molen is in goede staat, enige gebruiksporen, maalschijven in goede staat, dosering werkt naarverwachting en verloopt niet/nauwelijks." Ook zit er geen wiebelende as in dus ik ben helemaal gelukkig!
Na het ophalen toch maar de molen uit elkaar gehaald en de schijven gaan alignen. Ik had hier nog nooit eerder over gehoord tot de topic van Yakneev (https://koffiepraat.nl/forum/viewtopic.php?f=8&t=12847). Thanks daarvoor! Ik heb een op google een guide gevonden die het uitlegde met plaatjes (http://coffeenavigated.net/wp-content/u ... tNorth.pdf). Deze heb ik gevolgd en kreeg eerst dit resultaat.
Na een tijdje klooien en 100x de maler in en uit elkaar schroeven kwam ik tot mijn eindresultaat. Volgens mij mag ik hier best tevreden mee zijn?
Ik ben nu bezig met het seasonen en het 'leren kennen van de maler'. Ik ga er gewoon koffie mee zetten en niet 5kg goedkope bonen mee malen. Hiervoor had ik een Eureka Specialita (waar ik erg tevreden over ben/was) en merk dat de Mythos bepaalde smaken meer naar boven brengt. Hiervoor had ik niet perse door dat deze aanwezig waren.
Die van mij kan dat niet, alleen 1 temp. Misschien maar beter ook, wil niet nog meer variabelen :p
"Uitgevoerde werkzaamheden: beoordelen en onderzoeken molen tbv aankoop. Uitkomst: de molen is in goede staat, enige gebruiksporen, maalschijven in goede staat, dosering werkt naarverwachting en verloopt niet/nauwelijks." Ook zit er geen wiebelende as in dus ik ben helemaal gelukkig!
Na het ophalen toch maar de molen uit elkaar gehaald en de schijven gaan alignen. Ik had hier nog nooit eerder over gehoord tot de topic van Yakneev (https://koffiepraat.nl/forum/viewtopic.php?f=8&t=12847). Thanks daarvoor! Ik heb een op google een guide gevonden die het uitlegde met plaatjes (http://coffeenavigated.net/wp-content/u ... tNorth.pdf). Deze heb ik gevolgd en kreeg eerst dit resultaat.
Na een tijdje klooien en 100x de maler in en uit elkaar schroeven kwam ik tot mijn eindresultaat. Volgens mij mag ik hier best tevreden mee zijn?
Ik ben nu bezig met het seasonen en het 'leren kennen van de maler'. Ik ga er gewoon koffie mee zetten en niet 5kg goedkope bonen mee malen. Hiervoor had ik een Eureka Specialita (waar ik erg tevreden over ben/was) en merk dat de Mythos bepaalde smaken meer naar boven brengt. Hiervoor had ik niet perse door dat deze aanwezig waren.
RdW62 schreef: vr 31 mar 2023, 20:44 Op de Mythos MYONE kan de temperatuur ingesteld worden.
Die van mij kan dat niet, alleen 1 temp. Misschien maar beter ook, wil niet nog meer variabelen :p
Rocket R58 Cinquantotto - Timemore 64s - Commandante C40
23Leuk!
Geniet ervan.
Geniet ervan.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’
24Dank, dat gaat helemaal goedkomen
25Emass schreef: za 01 apr 2023, 20:34 Even een korte update. Afgelopen vrijdag heb ik mijn maler weer opgehaald. Via Pti was ik bij een adresje uitgekomen en diegene heeft de hele maler doorgelicht. Erg tevreden mee dus bedankt voor het doorverwijzen! Blijkt dat de maalschijven 11000 shots hebben gehad, maar omdat ik de SSP heb gekocht gebruik ik de 'oude' als reserve. In het kleine verslagje stond
WhatsApp Image 2023-04-01 at 20.16.26.jpeg
WhatsApp Image 2023-04-01 at 20.16.25.jpeg
RdW62 schreef: vr 31 mar 2023, 20:44 Op de Mythos MYONE kan de temperatuur ingesteld worden.
Sanremo YOU, Bentwood V63
26Goed om te horen. Je hebt nu wel echt een serieuze maler! Hoe zit t met retentie? Zag soms voorbij komen dat ie wel 8gram retentie kon hebben das best wat.Emass schreef: za 01 apr 2023, 20:34 Die van mij kan dat niet, alleen 1 temp. Misschien maar beter ook, wil niet nog meer variabelen :p
Veel plezier ermee iig!
Lelit MaraX - Sculptor 078S - Specialita Mat Zwart
27Top gedaan, übersegment bonenpletter. Geestelijk lekker gevoel je weet dat het allemaal in orde is.
️
️
28Ik heb gelezen dat de retentie erg laat is door schuine maalschijven en een erg korte 'spout'. Moet ik nog onderzoeken!mr Blanc schreef: ma 03 apr 2023, 08:53Goed om te horen. Je hebt nu wel echt een serieuze maler! Hoe zit t met retentie? Zag soms voorbij komen dat ie wel 8gram retentie kon hebben das best wat.Emass schreef: za 01 apr 2023, 20:34 Die van mij kan dat niet, alleen 1 temp. Misschien maar beter ook, wil niet nog meer variabelen :p
Veel plezier ermee iig!
De nieuwe burrs moeten even seasonen maar ik heb erg veel last van inconsistente resultaten. Ook moet ik even de machine leren kennen qua verstellen. Soms loopt die goed door en de volgende dag komt er niets uit. Ik vermoed dat dit door de warmteverschillen komt bij het opwarmen van de kamer. Wellicht zet ik dat eerst uit tot ik mijn burrs heb geseasoned, consistente resultaten heb en dan kijk of het daaraan lag.
29Bij het doorlopen heb je het dan over de maler of je espressomachine. Als je maler niet doorloopt blijft het maalsel dan achter?
Lelit MaraX - Sculptor 078S - Specialita Mat Zwart
30Übersegment bonenplettergilleko B. schreef:Top gedaan, übersegment bonenpletter. Geestelijk lekker gevoel je weet dat het allemaal in orde is.
️
Sanremo YOU, Bentwood V63