Re: Timemore Sculptor 064 en 078

171
Ypuh schreef: do 06 apr 2023, 13:26 Die 78mm burrs zijn geen standaard maat, of wel? Zou het dan niet interessanter zijn om voor de 64mm te kiezen zodat je SSP schijven kunt plaatsen?
Is wat voor te zeggen maar dat geluid wat uit die 64 kwam vond ik erg onprettig en ook minder vermogen. Tevens komen de andere schijven na 3 maanden beschikbaar en als ze populair worden volgen er meer. Voorlopig geen behoefte aan waarschijnlijk.
Lelit MaraX - Sculptor 078S - Specialita Mat Zwart

172
Ik heb de SSP MP schijven op mijn DF64 en ik moet zeggen dat voor espresso het echt hit or miss is, erg weinig foutmarge. Ben dan ook benieuwd of dat anders gaat zijn met de standaardschijven bij de Sculptor.
La Pavoni Professional — G-iota SSP MP — HG-1 — Comandante C40 — Sage Precision Brewer — Aeropress — Clever Drip

173
Ypuh schreef: do 06 apr 2023, 13:26 Die 78mm burrs zijn geen standaard maat, of wel? Zou het dan niet interessanter zijn om voor de 64mm te kiezen zodat je SSP schijven kunt plaatsen?
Er gaan al geruchten dat SSP 78mm schijven aan het produceren is. En wat Bobbee zegt, als deze maler aanslaat zullen er hoogstwaarschijnlijk wel opties komen voor 78mm.
Lelit Bianca | Sculptor 078s | G-iota | Clever Dripper | Timemore C2

176
pauls90 schreef:Ik heb de SSP MP schijven op mijn DF64 en ik moet zeggen dat voor espresso het echt hit or miss is, erg weinig foutmarge. Ben dan ook benieuwd of dat anders gaat zijn met de standaardschijven bij de Sculptor.
Conische schijven vergeven meer dan platte, is toch ook mijn ondervinding.
Puur uit gemak gebruik ik nu eigenlijk enkel nog mijn Weber Key.
Ik verfijn de instelling wel afhankelijk van de doorlooptijd maar de shots die niet perfect zijn zijn merkelijk beter dan mijn niet perfecte van mijn Olympus.

177
De B. Cormorant schreef: do 06 apr 2023, 15:02 de shots die niet perfect zijn zijn merkelijk beter dan
dat is het voornaamste bezwaar van hele goeie malers vind ik. Ook de shots die niet volmaakt zijn zijn toch heel behoorlijk lekker en zo kom ik er zelden toe om net zo lang te tweaken tot het volmaakt is.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

178
Als je naar de Mignon serie kijkt; die hebben ook een 'conisch smaakprofiel'. Je kunt dus niet met zekerheid stellen dat plat zonder uitzondering anders smaakt dan conisch, dat ligt vooral hoe ze geslepen zijn. SSP is een beetje de maatstaf geworden in die verschillen.
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

179
Naar aanleiding van een bericht bij de niche duo zag ik dat men zei dat bij de Timemore btw en verzending inbegrepen was.
Maar zijn de backers we zeker ivm de btw? Ik zie in hun FAQ dat ze import taxes and shipment betalen, dus verzending en inklaring maar van btw zwijgen ze. Lijkt me ook niet vanzelfsprekend te regelen want de btw verschilt van land tot land.

Ik zet mijn bedenking hier even zodat de backers dat kunnen navragen bij Timemore op hun Kickstarter zodat ze geen onaangename verassing krijgen éénmaal het verzonden is.

Het ligt misschien aan mij maar ik vind eigenlijk weinig filmpjes over die Timemores vd de "usual suspects'. OK, de meeste versies zijn ook nog niet uit natuurlijk maar de hype lijkt me hier gewoon een pak groter dan ik zou verwachten onder normale omstandigheden.
Maar ik wil hier zeker geen onrust veroorzaken, gewoon een paar dingen naar voor brengen die men moet afpunten zodat er achteraf geen buyers remource is want wat zeker is is dat Timemore geen nieuweling is in de koffiewereld. Dus het lijkt me zeker een berekende keuze om in te tekenen op deze crowdfunding. Je gaat zeker een maler krijgen, die zal zeker werken, de resultaten in de kop zullen zeker ok zijn en als ze zeggen eerste verzendingen in juni zal dat ook wel redelijk goed kloppen.