Re: Timemore Sculptor 064 en 078

191
VAT and reverse charging

In addition to import duties, you normally have to pay VAT. The VAT rate is the same as that which applies to supplies of goods and services in the Netherlands. In some cases VAT can be declared by the customer as if it had supplied the goods/services, under the reverse charging mechanism.
https://www.government.nl/topics/export ... rted-goods
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

192
Betreffende DDP.

https://www.evofenedex.nl/kennis/intern ... -duty-paid

Douaneformaliteiten: de verkoper moet alle douaneformaliteiten verzorgen die verbonden zijn aan de uitvoer, doorvoer en invoer naar de afgesproken plaats van bestemming. Voor zijn rekening zijn ook de kosten daarvan, en de rechten, belastingen en heffingen die daarmee verband houden.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

193
mr Blanc schreef: za 08 apr 2023, 09:17 Hoe doet een Ali dat nu dan want daar is het allemaal incl tegenwoordig.

Dus btw zal er dan nog overheen komen?
Ali maakt gebruik van een Europese regeling: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Import_One-Stop_Shop

Timemore zal gewoon een Europese importeur inschakelen, die importeert een container met Sculptors naar Europa, en stuurt vervolgens vanuit een EU land alle losse grinders door naar de eindklant. Zo worden wij niet lastig gevallen met btw en invoerbelasting, dat word namelijk afgerekend door Timemore met de importeur.

Maak je geen zorgen, Timemore is heel duidelijk dat je geen tax en shipping betaalt, en als je toch een rekening krijgt kan je die doorsturen naar Timemore en krijg je het weer terug.
Hedone Honne × Superkop × NanoFoamer PRO ☕

195
De B. Cormorant schreef: za 08 apr 2023, 05:19Het ligt misschien aan mij maar ik vind eigenlijk weinig filmpjes over die Timemores vd de "usual suspects'. OK, de meeste versies zijn ook nog niet uit natuurlijk maar de hype lijkt me hier gewoon een pak groter dan ik zou verwachten onder normale omstandigheden.
sPrometheus, Kyle Rowsell en Lance Hendrick hebben eigen recensies gedaan, en Hoffmann verwijst naar een prima recensie van een Indiasche meneer. Welke usual suspects mis je? Wholelattelove en JavaJim krijgen hier rechtstreekse concurrentie van, dus die komen denk ik pas als de maler in hun winkel staat.
Londinium R - Option-O Lagom Casa - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™

196

ErikvW schreef:
sPrometheus, Kyle Rowsell en Lance Hendrick hebben eigen recensies gedaan, en Hoffmann verwijst naar een prima recensie van een Indiasche meneer. Welke usual suspects mis je? Wholelattelove en JavaJim krijgen hier rechtstreekse concurrentie van, dus die komen denk ik pas als de maler in hun winkel staat.
Die van Hoffmann heb ik gemist, Lance ging over een gewone versie voor filter waarbij hij sprak dat het te nipt was voor espresso, ik vond vd espresso's enkel sProm en Kyle. Ik vond dat nogal weinig, ik had het gevoel dat er meerdere waren, is deze die jij vertelde Seattle coffee gear, hoon, die andere aziaat met zijn decent Ed.

Nu, ik ben er ook een hele tijd uit geweest omdat mijn lichaam en mijn hoofd niet meer even gewoon wilden doen door stress en alle gevolgen van dien. Ben nu nog maar terug begonnen met (oa) koffie (drinken) en wat meer fora te lezen.

Nu, ik hoop dat die grinders een voltreffer zijn hé. Betaalbare opties zijn altijd welkom

198
De B. Cormorant schreef: za 08 apr 2023, 14:12
ErikvW schreef:
Die van Hoffmann heb ik gemist, Lance ging over een gewone versie voor filter waarbij hij sprak dat het te nipt was voor espresso, ik vond vd espresso's enkel sProm en Kyle. Ik vond dat nogal weinig, ik had het gevoel dat er meerdere waren, is deze die jij vertelde Seattle coffee gear, hoon, die andere aziaat met zijn decent Ed.

Nu, ik ben er ook een hele tijd uit geweest omdat mijn lichaam en mijn hoofd niet meer even gewoon wilden doen door stress en alle gevolgen van dien. Ben nu nog maar terug begonnen met (oa) koffie (drinken) en wat meer fora te lezen.

Nu, ik hoop dat die grinders een voltreffer zijn hé. Betaalbare opties zijn altijd welkom
Sterkte en beterschap fijn dat het wat beter gaat
Rocket Appartamento Compak E8
Lelit Bianca , KitchenAid - Siphon Coffee Brewer/kitchenaid grinder

199
De B. Cormorant schreef:
ErikvW schreef:

Er is ook een (goede) review van Aramse. En ook van een Australiër (coffeeparts).

200
Ook ingeschreven voor de 78s, was aan het wachten op de DF64V (hiervoor al SSP cast schijven in huis) maar de 78s lijkt een betere keuze.
Wat mij opvalt (of ik heb er geheel overheen gelezen) is dat bij de reviews niemand valt over dat de variabele toereninstelling achter op het apparaat is geplaatst.
Niet handlig om elke keer het apparaat naar voren te moeten halen om de snelheid exact in te stellen.
Gezien het effect op het maalsel wil je die variabele beter "bewaken" dan op gevoel/geluid lijkt mij.
Een knopje (geen switch) van een paar euro om de toereninstelling te overbruggen en even het maximale toerental te halen en daarmee de retentie te minimaliseren zou ook prettig zijn dan hoef je niet elke keer de snelheidsetting te wijzigen.
Laatst gewijzigd door prakkie op vr 21 apr 2023, 23:25, 1 keer totaal gewijzigd.