Re: Full Fellow Setup

13
Pti schreef:Een elektrische waterkoker op het gasfornuis, da's pas duur!
Een qooker op het gasfornuis, das pas duur.

Ps. Ik bedoelde dus door de hoge gasprijs dat water koken met gas duurder is vandaag de dag...
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

14
Denk dat de investering voor nu beperkt blijft tot de maler en een stekkerloze pouring kettle (hopen dat ie in het koffie-attributen-kastje past). Dan gaat de quooker op het wensenlijstje.

Gelukkig is er nog wel een stroom overschot van de zonnepanelen dus dat drukt de verbruikskosten een beetje.

Zijn er mensen met een Fellow Stagg, of vergelijkbare fancy opschenkketel, die veel profijt zien van de exacte temperatuur instelling?

16
Chateau Rouge schreef: do 13 apr 2023, 18:28 Zijn er mensen met een Fellow Stagg, of vergelijkbare fancy opschenkketel, die veel profijt zien van de exacte temperatuur instelling?
De kop van de Mypressi past perfect op de Fellow en als ik 'm als deksel op 98ºC zet is de espresso net iets aan de hete kant, dus zet ik 'm weer iets lager. Als ik haast heb zet ik de ketel op 100ºC, dan stoomt-ie lekker snel op temperatuur.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino