Re: Espresso loopt te snel door - Lelit Bianca & Eureka Mignon Specialita

22
Pti schreef: wo 19 apr 2023, 19:52 Machine is bij ons geweest voor service [...]
Dus het is de maler, of het filterbakje.
Dat moet het dan zijn.

Dus even een andere maler ernaast zetten, of even ermee naar HK, of naar een ander mede forumlid in de nabije omgeving!

Dit even snel oplossen...
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: Espresso loopt te snel door - Lelit Bianca & Eureka Mignon Specialita

27
maurice1 schreef: di 18 apr 2023, 10:28 Geen idee of het kan kloppen, maar ik heb wel eens gehoord dat er een slechte batch specialita's bestaat die niet fijn genoeg maalt.
Niet een slechte batch, maar een heel productiejaar (ik geloof zo'n 13-14 maanden) van suboptimale schijven.

Ze doen het wel, maar bieden niet de fijnafstelling en snelheid van de correcte schijven. Sinds de ontdekking hier op Koffiepraat en daarvoor enkele comments van Reddit/Home-barista heb ik van 30+ personen gelezen dat ze nieuwe schijven gevraagd hebben en dat het hun Specialita aanzienlijk verbeterd heeft. Die groep betrof eigenlijk iedereen die tijdens corona een Specialita kocht.

Ergens vreemd dat dit geen groter nieuws is/was, maar Eureka's motto is dat de mensen die zich niet melden er geen last van hebben en wie zich wel meldt gratis en naar tevredenheid geholpen wordt.
Laatst gewijzigd door Ypuh op do 20 apr 2023, 12:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.