Re: Meticulous Espresso

42
Afbeelding

Interessante add-ons. Vind die tamper+WDT tool slim, maar erg prijzig. Heb nu een Normcore. Ben benieuwd hoe hij van binnen werkt, als het is als een Normcore dan is het een dure gadget, maar als het meer als een Force Tamper is, dan is het wel interessant.

Die andere add-on is niets voor mij, maar er zal vast een markt voor zijn!

Benieuwd naar de 4e stretch goal, die gaan ze ook wel redden.
Hedone Honne × Superkop × NanoFoamer PRO ☕

45
Goeie camera met 'shallow depth of field' en een fijne selfie lamp weerspiegeld op de ogen ;-)

Ik ben op bijna 5 minuten maar heb haar vooral met haar gezicht vol in beeld als nieuwslezer/influencer en ik spoel door om de machine zelf te zien
Dit is wel heel netjes gedaan vind ik:
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

47
Barre Koffie schreef: za 22 apr 2023, 15:22 Nog nieuws van het Meticulous front?
Ik lees toch wel veel twijfels uit het Home-Barista topic. Dezelfde twijfels die ik ook heb van eerdere Kickstarters, maar zie toch verdacht veel 'liefhebbers' zich weer terugtrekken nu ze even tijd hebben om er over na te denken. Een paar onopgeloste issues, maar vooral ook hoe ze de productie van 0 naar 6000 gaan realiseren. Een Kickstarter kan ook té succesvol zijn en schaalbaarheid van fysieke productie kent ook een kantelpunt.

Iedereen leest natuurlijk een beetje wat ze willen lezen (voor- en tegenstanders), dus ik probeer er geen waardeoordeel aan te hangen. Zie het meer als een ongegronde waarschuwing.

Als je er vanuit gaat dat je het geld kwijt bent en een flutproduct er voor terugkrijgt, kan het van daaruit alleen nog maar meevallen.
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

48
Ypuh schreef: za 22 apr 2023, 17:20
Barre Koffie schreef: za 22 apr 2023, 15:22 Nog nieuws van het Meticulous front?
Ik lees toch wel veel twijfels uit het Home-Barista topic. Dezelfde twijfels die ik ook heb van eerdere Kickstarters, maar zie toch verdacht veel 'liefhebbers' zich weer terugtrekken nu ze even tijd hebben om er over na te denken. Een paar onopgeloste issues, maar vooral ook hoe ze de productie van 0 naar 6000 gaan realiseren. Een Kickstarter kan ook té succesvol zijn en schaalbaarheid van fysieke productie kent ook een kantelpunt.

Iedereen leest natuurlijk een beetje wat ze willen lezen (voor- en tegenstanders), dus ik probeer er geen waardeoordeel aan te hangen. Zie het meer als een ongegronde waarschuwing.

Als je er vanuit gaat dat je het geld kwijt bent en een flutproduct er voor terugkrijgt, kan het van daaruit alleen nog maar meevallen.
Ypuh ik krijg een beetje het idee dat je jezelf probeert te overtuigen dat dit too good to be true is :lol:
Home Barista kent inderdaad een vijftal twijfelaars, daar tegenover staan 3169 backers die ieder 1200USD toegezegd hebben.
Hedone Honne × Superkop × NanoFoamer PRO ☕

49
Toen Londinium net was verschenen waren er ook met name de 'oudgedienden' op HB die zelfs zonder de machine met eigen ogen te hebben gezien al fouten meenden te kunnen spotten. Het ging destijds om de temperatuurstabiliteit. Omdat ik net een van de relatief vroege machines had gekocht (ik denk 2-3 maanden na de introductie) en ik veel zin had om van alles te ontdekken was het een buitenkans om allerlei probes aan de machine te hangen, eerst eentje met een soort USB memory, later een stel betere die aan de laptop & Artisan konden en zo gooide ik HB vol met feitelijke waarnemingen tot de critici het zat werden en toegaven dat het er goed uitzag.

Inmiddels ben ik zelf een oudje, heb ik een aantal van de high tech / laboratoriumspullen weggegeven (centrifuge, watermeting) of verkocht (refractometer) en merk ik dat ik op mijn beurt bij 'new gear on the block' in eerste instantie sceptisch ben...

Hoog tijd voor nieuwkomers met een beetje budget om 'spitzentechnologie' te sponsoren en innovatie in de koffiehoek te promoten ;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

50
Mooie van de meticulous is dat al die sensoren er al inzitten.
Afbeelding

Mijn enige opmerking, en die gaat over mij persoonlijk, is dat mij de workflow gewoon niet leuk lijkt.
Knopjes drukken etc voor van alles, ik mis het hands on gevoel, maar ik wacht af en volg.

https://youtu.be/juw95Y_0D1Q

Dit zou ik geen plezier aan beleven, zo steriel.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!