Beste allemaal,
Ik heb een probleem met de opvangbak van mijn oude impressa z5. Er komt geen koffie meer uit omdat het apparaat denkt dat de opvangbak vol zit. Uiteraard heb ik direct de metalen plaatsje op de lekbak grondig schoon gemaakt en zelfs opgeschuurd, is brandschoon. Ook heb ik de sensor strips goed opgepoetst en weer terug gezet, nadat ik de achterkant van de machine geopend heb. Ook brandschoon en beide delen maak goed contact. Wat kan er aan de hand zijn? Ik kan niet zien waar de draden van de interne sensor naar toe lopen, maar zit daar eventueel een module die vervangen kan worden of is dit een probleem op de printplaat? Heb ondertussen het hele net afgezocht, maar niets over kunnen vinden..
Wie heeft raad?
Groet Tijs
Re: Jura Z5 blijft hangen op ‘opvangbak legen’
2Blijft hij hangen op lade legen of op residubak legen? De eerste heeft te maken met de metalen contacten, de 2e met de microschakelaar die communiceert met de lade waar het residureservoir op staat.
* Alles van JURA, Rocket, Quick Mill & Bravilor *
3Hij blijft hangen op ‘afvalbak legen’. Bij verwijderen van de lekbak geeft hij ‘lade plaatsen’ aan.
Er zit dus een schakelaar speciaal voor de afvalbak?
Er zit dus een schakelaar speciaal voor de afvalbak?
4Zeker, een kleine microschakelaar aan de voorkant. Uit m’n hoofd rechtsboven in de opening waar de aluminium plaat op de residulade aansluit op het alu front.
* Alles van JURA, Rocket, Quick Mill & Bravilor *
5Geweldig! Hij doet het weer. Die had ik even over het hoofd gezien. Na wat gefriemel kwam de schakelaar weer los. Super bedankt voor de tip!!