Re: Voorstellen - dynamicafeine

35
Terug van weggeweest. Het genieten van koffie heeft hier even op een lager pitje gestaan, ik krijg de boel niet goed afgesteld en had er m'n buik behoorlijk van vol. De nodige caffeineshot komt eruit en daar heb ik de afgelopen tijd maar even genoegen mee genomen. Toch veel te druk. Tot nu... herstellende van een zomergriepje.

Heb de Profitec inmiddels al redelijk "getuned" met een andere afdichtring, een IMS shower screen, een VST bucket, naked portafilter en volgens mij ben ik nog wel wat vergeten. Wat me momenteel opvalt is dat er vaak onvoldoende druk opgebouwd wordt. Soms kom ik niet verder dan 3 bar. Heb daarnaast de indruk dat de molen niet helemaal doet wat ie moet doen; ik heb het gevoel dat ik voor een andere soort bonen van dezelfde partij (Giraffe) een heel andere maalstand orde van grootte standje ~2,0 naar ~2,8 op de schaal op de molen. Er komt niet altijd dezelfde hoeveelheid uit (met wél dezelfde zak bonen en dezelfde getimede maalduur). Als de druk dan wel wenselijk is en het gewicht rond de door VST opgegeven 21 gr zit, wordt de koffie vaak weer extreem wrang.

Zal morgen nog eens een poging doen een filmpje te maken. Dit is meestal wat lastig, gezien ik het kopje zo dicht mogelijk onder het portafilter zet, om eventuele spetters te voorkomen.

Kort samengevat: Als één van jullie in de regio Nieuwerkerk/Capelle (ZH) tijd en zin heeft om het probleem eens te komen aanschouwen in ruil voor een zakje goeie koffiebonen hoor ik het heel graag...