Ik heb een pompmachine. Ben benieuwd hoe het Frans afgaat!bobbee schreef:Misschien dat het door de lage druk van de lever machine niet lekker werkt en is het bakje meer geschikt voor de pomp machine.

Ik heb een pompmachine. Ben benieuwd hoe het Frans afgaat!bobbee schreef:Misschien dat het door de lage druk van de lever machine niet lekker werkt en is het bakje meer geschikt voor de pomp machine.
Oh ja! Natuurlijk de LMM.gilleko B. schreef:Ik heb een pompmachine. Ben benieuwd hoe het Frans afgaat!bobbee schreef:Misschien dat het door de lage druk van de lever machine niet lekker werkt en is het bakje meer geschikt voor de pomp machine.
️
Ik vroeg me nog af of je een light, medium of dark roast hebt gebruikt. Kan me voorstellen dat dat wat uit kan maken.gilleko B. schreef:Nee onderextractie. Lichtkleurige crema, centrale straal hield er al vlug mee op. De ontwikkeling is er een die tot een schrikbeeld behoort. Ook na vele pogingen, o.a. door de puckprep verschillend aan te vliegen, niets hielp. De andere mandjes werkten gelukkig wel prima. Heb het mandje als pakketje verzonden. Ja meneer, dit kan ook als brievenpost, NOT! Nare ervaring mee.maurice1 schreef:Frans, mocht je ook niet met dat E&B mandje overweg kunnen wil ik 'm ook wel eens proberen. Ben wel erg benieuwd eigenlijk.
@Gilleko, heb je de koffies ook geproefd? Smaakte het ook over-extracted?
️
Medium Roast van het Hoofdkwartier, mooie koffie. Ik denk dat jouw verklaring dicht in de buurt komt. Ik verwacht dat Frans morgen het mandje heeft. AlsomeCo schreef:Ik vroeg me nog af of je een light, medium of dark roast hebt gebruikt. Kan me voorstellen dat dat wat uit kan maken.gilleko B. schreef:Nee onderextractie. Lichtkleurige crema, centrale straal hield er al vlug mee op. De ontwikkeling is er een die tot een schrikbeeld behoort. Ook na vele pogingen, o.a. door de puckprep verschillend aan te vliegen, niets hielp. De andere mandjes werkten gelukkig wel prima. Heb het mandje als pakketje verzonden. Ja meneer, dit kan ook als brievenpost, NOT! Nare ervaring mee.maurice1 schreef:Frans, mocht je ook niet met dat E&B mandje overweg kunnen wil ik 'm ook wel eens proberen. Ben wel erg benieuwd eigenlijk.
@Gilleko, heb je de koffies ook geproefd? Smaakte het ook over-extracted?
️
Voorheen maakte ik ook vaak gebruik van die van Reneka maar die van mij is echter best klein ca 15gr en best wel bol onderop. Tot ik ontdekte dat IMS dus ook zo'n filterbakje heeft met een ultrafijn gatenpatroon en een zeefje tussen de puck en de werkelijke bodem van het filterbakje. Dat is nu al een tijdje mijn favoriet omdat die er gewoon in hoogte 26 is voor 18 gram.bvds schreef: ...alhoewel de Reneka microsieve wel erg fijn is![]()
Dat laatste plaatje is met dat nanoding heel herkenbaar.omeCo schreef:Hier een shot met een Londinium R. Ziet er goed uit. Het kan dus wel!
https://youtu.be/djtSWpxzTVU
En hier een shot met een Decent. Drie shots naast elkaar waarbij de ims er niks van bakt.
https://youtu.be/Pe0CeokaZ-g
Nee geen filterpapiertje gebruikt. Heb wel meerdere shots uitgevoerd en wijzigingen in de puckprep gedaan, helaas ieder vruchtbaar resultaat bleef uit. Wat mij wel opvalt dat jouw kennis bij posts wel bovengemiddeld isbvds schreef:zou het dank aan de nanocoating liggen?
die verstoort wellicht de Van der Waals krachten?
iets dergelijks gebeurt ook met verkeerde uitgedraaide naked filterdragers waarbij de afstand t.o.v. de rand te klein is (afternarket naked PF's van Ponte Vecchio en Pavoni zijn berucht).
heb je al eens een filterpapiertje op de bodem gelegd?
werkt beter dan welk fancy filterbakje dan ook voor mij...
...alhoewel de Reneka microsieve wel erg fijn is
Terug naar “Leuk en interessant”