Re: De LONDINIUMs afdeling
782Inmiddels met 18 gram in het bakje getest met 1:1 tot 1:2.5 met de 3 Afrika melange van het Hoofdkwartier. Niet de allerlichtste roast, maar die had ik even voor handen. Conclusie, smaakt eigenlijk allemaal uitstekend met deze koffie, en ook dikke lagen crema erop. Nu eens uitproberen wat er gebeurt als ik de output hetzelfde hou en gewoon een gram meer of minder koffie in het bakje doe.bobbee schreef: wo 19 jul 2023, 09:47 De gebrande boon bepaald met welke ratio etc die het lekkerst smaakt.
Profitec Pro 700 met Lelit Flow Control | Acaia Orbit (Mazzer 33M) | Acaia Lunar 2021
783Je zegt nu dus eigenlijk dat je met 18 gram zowel 1 espresso van 18 gram als 2 espresso’s van 18 gram kan maken en dat het allemaal goed smaakt.maurice1 schreef:Inmiddels met 18 gram in het bakje getest met 1:1 tot 1:2.5 met de 3 Afrika melange van het Hoofdkwartier. Niet de allerlichtste roast, maar die had ik even voor handen. Conclusie, smaakt eigenlijk allemaal uitstekend met deze koffie, en ook dikke lagen crema erop. Nu eens uitproberen wat er gebeurt als ik de output hetzelfde hou en gewoon een gram meer of minder koffie in het bakje doe.bobbee schreef: wo 19 jul 2023, 09:47 De gebrande boon bepaald met welke ratio etc die het lekkerst smaakt.
Ik neem aan dat je wel een andere smaak proeft toch?
784Uiteraard, hoe dichter je bij de 1:2.5 komt hoe bitterder hij wordt, maar het is allemaal perfect drinkbaar wat mij betreftomeCo schreef: do 20 jul 2023, 15:21Je zegt nu dus eigenlijk dat je met 18 gram zowel 1 espresso van 18 gram als 2 espresso’s van 18 gram kan maken en dat het allemaal goed smaakt.maurice1 schreef:Inmiddels met 18 gram in het bakje getest met 1:1 tot 1:2.5 met de 3 Afrika melange van het Hoofdkwartier. Niet de allerlichtste roast, maar die had ik even voor handen. Conclusie, smaakt eigenlijk allemaal uitstekend met deze koffie, en ook dikke lagen crema erop. Nu eens uitproberen wat er gebeurt als ik de output hetzelfde hou en gewoon een gram meer of minder koffie in het bakje doe.bobbee schreef: wo 19 jul 2023, 09:47 De gebrande boon bepaald met welke ratio etc die het lekkerst smaakt.

Profitec Pro 700 met Lelit Flow Control | Acaia Orbit (Mazzer 33M) | Acaia Lunar 2021
785Uitstekende melange dus!maurice1 schreef:Uiteraard, hoe dichter je bij de 1:2.5 komt hoe bitterder hij wordt, maar het is allemaal perfect drinkbaar wat mij betreftomeCo schreef: do 20 jul 2023, 15:21Je zegt nu dus eigenlijk dat je met 18 gram zowel 1 espresso van 18 gram als 2 espresso’s van 18 gram kan maken en dat het allemaal goed smaakt.maurice1 schreef: Inmiddels met 18 gram in het bakje getest met 1:1 tot 1:2.5 met de 3 Afrika melange van het Hoofdkwartier. Niet de allerlichtste roast, maar die had ik even voor handen. Conclusie, smaakt eigenlijk allemaal uitstekend met deze koffie, en ook dikke lagen crema erop. Nu eens uitproberen wat er gebeurt als ik de output hetzelfde hou en gewoon een gram meer of minder koffie in het bakje doe.
786Klopt
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
787(link voor de mensen die de forum-links niet kunnen zien in hun app:
https://www.youtube.com/watch?v=S2WWnSDQJjA
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
788Ik zie nu op instagram ook wat tests van een nieuwe printplaat voor de R24. In een eerste post lees ik iets over een aanpassing voor de relay van het verwarmingselement, maar lijkt ook iets te doen tegen de drops van de wifi. Met name dat laatste vind ik wel interessant.
@Frans, weet jij hier toevallig al meer over?
@Frans, weet jij hier toevallig al meer over?
789Ik had een test plaat en inmiddels is een nieuwe onderweg die ik er komende week in zet. De wifi is dan een stuk beter, al had ik zelf geen last van zwakke wifi doordat de router vlak onder de machine stond 

790Geen idee maar bij mijn LR werkt het ook goed.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!