Re: De LONDINIUMs afdeling

782
bobbee schreef: wo 19 jul 2023, 09:47 De gebrande boon bepaald met welke ratio etc die het lekkerst smaakt.
Inmiddels met 18 gram in het bakje getest met 1:1 tot 1:2.5 met de 3 Afrika melange van het Hoofdkwartier. Niet de allerlichtste roast, maar die had ik even voor handen. Conclusie, smaakt eigenlijk allemaal uitstekend met deze koffie, en ook dikke lagen crema erop. Nu eens uitproberen wat er gebeurt als ik de output hetzelfde hou en gewoon een gram meer of minder koffie in het bakje doe.
Profitec Pro 700 met Lelit Flow Control | Acaia Orbit (Mazzer 33M) | Acaia Lunar 2021

783
maurice1 schreef:
bobbee schreef: wo 19 jul 2023, 09:47 De gebrande boon bepaald met welke ratio etc die het lekkerst smaakt.
Inmiddels met 18 gram in het bakje getest met 1:1 tot 1:2.5 met de 3 Afrika melange van het Hoofdkwartier. Niet de allerlichtste roast, maar die had ik even voor handen. Conclusie, smaakt eigenlijk allemaal uitstekend met deze koffie, en ook dikke lagen crema erop. Nu eens uitproberen wat er gebeurt als ik de output hetzelfde hou en gewoon een gram meer of minder koffie in het bakje doe.
Je zegt nu dus eigenlijk dat je met 18 gram zowel 1 espresso van 18 gram als 2 espresso’s van 18 gram kan maken en dat het allemaal goed smaakt.
Ik neem aan dat je wel een andere smaak proeft toch?

784
omeCo schreef: do 20 jul 2023, 15:21
maurice1 schreef:
Je zegt nu dus eigenlijk dat je met 18 gram zowel 1 espresso van 18 gram als 2 espresso’s van 18 gram kan maken en dat het allemaal goed smaakt.
Uiteraard, hoe dichter je bij de 1:2.5 komt hoe bitterder hij wordt, maar het is allemaal perfect drinkbaar wat mij betreft :D
Profitec Pro 700 met Lelit Flow Control | Acaia Orbit (Mazzer 33M) | Acaia Lunar 2021

785
maurice1 schreef:
omeCo schreef: do 20 jul 2023, 15:21
maurice1 schreef: Inmiddels met 18 gram in het bakje getest met 1:1 tot 1:2.5 met de 3 Afrika melange van het Hoofdkwartier. Niet de allerlichtste roast, maar die had ik even voor handen. Conclusie, smaakt eigenlijk allemaal uitstekend met deze koffie, en ook dikke lagen crema erop. Nu eens uitproberen wat er gebeurt als ik de output hetzelfde hou en gewoon een gram meer of minder koffie in het bakje doe.
Uiteraard, hoe dichter je bij de 1:2.5 komt hoe bitterder hij wordt, maar het is allemaal perfect drinkbaar wat mij betreft :D
Uitstekende melange dus!

788
Ik zie nu op instagram ook wat tests van een nieuwe printplaat voor de R24. In een eerste post lees ik iets over een aanpassing voor de relay van het verwarmingselement, maar lijkt ook iets te doen tegen de drops van de wifi. Met name dat laatste vind ik wel interessant.
@Frans, weet jij hier toevallig al meer over?

789
Ik had een test plaat en inmiddels is een nieuwe onderweg die ik er komende week in zet. De wifi is dan een stuk beter, al had ik zelf geen last van zwakke wifi doordat de router vlak onder de machine stond ;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino