Re: Vesuvius Evo Leva

162
Mijn conclusie over levers.Het maakt allemaal niet zo heel veel uit .Vaak is het geluksgevoel van weer een nieuw apparaat dat je voor de gek houdt.
Heb nu ff een Quickmill 820 en om nu te zeggen dat die minder lekkere espresso maakt dan mijn levers?
Ik zou in een blindtest er geen 1000 e over durven te wedden.

163
cremalover schreef:Mijn conclusie over levers.Het maakt allemaal niet zo heel veel uit .Vaak is het geluksgevoel van weer een nieuw apparaat dat je voor de gek houdt.
Heb nu ff een Quickmill 820 en om nu te zeggen dat die minder lekkere espresso maakt dan mijn levers?
Ik zou in een blindtest er geen 1000 e over durven te wedden.
Heb je gelijk in. Het is toch echt altijd weer de kwaliteit van de koffieboon die bepaald of het wat gaat worden met die koffie die eruit komt.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

164
Hi, zouden jullie me kunnen helpen met wat tips voor een dosing funnel en dosing cup voor de 54mm IMS bakjes? De funnel die ik heb is net te klein waardoor en na het WDT koffie plakt tussen de dosing funnel en de het filterbakje… thanks!
ASC Vesuvius evo leva - Lagom 01

168
Een voordeel van de Tidaka funnels vind ik persoonlijk dat de funnel niet in het bakje zit, maar erop leunt. Kies je de maat breed genoeg, dan kan je tampen terwijl de funnel er op blijft. Dat maakt het hele proces wat schoner en helpt om recht te tampen.
Vesuvius Evo Leva || Cafelat Robot ||Aillio Bullet R1 || KINU M47|| Niche Zero