Re: Umikot Planetary Distribution Tool

62
TimvdBerg schreef:Hey,
Besef je wel dat hier een licentie op rust, en dat het dus niet de bedoeling is om hier een slaatje uit te slaan?
Onderaan de Thingiverse pagina:
Afbeelding
| Sharing without ATTRIBUTION
Afbeelding
| Remix Culture allowed
Afbeelding
| Commercial Use
Afbeelding
| Free Cultural Works
Afbeelding
| Meets Open Definition
Op de imitatie berust en licentie?

65
B003 schreef: di 25 jul 2023, 22:03
TimvdBerg schreef:Hey,
Besef je wel dat hier een licentie op rust, en dat het dus niet de bedoeling is om hier een slaatje uit te slaan?
Afbeelding
| Sharing without ATTRIBUTION
Afbeelding
| Remix Culture allowed
Afbeelding
| Commercial Use
Afbeelding
| Free Cultural Works
Afbeelding
| Meets Open Definition
Op de imitatie berust en licentie?
Ik besef dat €20 idd een lage prijs is en dit ook een bericht is dat tegen het forum-belang in gaat, maar ik vind het licht onethisch. Just an opinion 🤷‍♂️

66
TimvdBerg schreef: wo 26 jul 2023, 07:53 Ik besef dat €20 idd een lage prijs is en dit ook een bericht is dat tegen het forum-belang in gaat, maar ik vind het licht onethisch. Just an opinion
Ik vind die €20 eerder een vergoeding dan een prijs.

Wanneer je bekijkt wat zo'n 3D printer kost, hoeveel tijd het ding aan het werk is, wat de afschrijving is op de machine, wat het kost aan tijd om de bestelling te verwerken, het ding in te pakken en naar de PTT te brengen... ik zou het daar niet voor doen.

Er is ook een forumlid die de kleine roerdingesen levert voor ik meen iets van €15 en dat zijn nog simpeler instrumentjes.

Ik heb met een kleine club in de jaren negentig een CD met gratis software wereldwijd verspreid. Het ding kostte weinig maar het was wel veel werk om al die dingen wereldwijd te verzenden, betalingen te tracken etc dus de persoon die dat verzorgde kreeg een bedrag per item wat gelukkig best op kon lopen vooral als een gebruikersgroep er een hele doos van bestelde. De club kan van de opbrengsten nog steeds diverse ontwerpers betalen die het gratis te downloaden softwarepakket meer mogelijkheden geven.

Jij zou dat ook 'licht onethisch' vinden neem ik aan.

Neem jij de voorbeeldige taak op je om dingen gratis te leveren?

;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

67
TimvdBerg schreef: wo 26 jul 2023, 07:53 Ik besef dat €20 idd een lage prijs is en dit ook een bericht is dat tegen het forum-belang in gaat, maar ik vind het licht onethisch. Just an opinion 🤷‍♂️
Het feit dat dit speeltje in een besloten groep (het forum) wordt aangeboden aan gelijkgestemden tegen een min of meer kostendekkende vergoeding lijkt me toch echt een ander gegeven dan het commercieel aanbieden hiervan.

Of ook: als ieder van ons het bestand zelf gedownload had en dit had laten printen bij een 3D-printshop, waren we stukken duurder af. Dus: van commercieel aanbieden lijkt me geen sprake.
La Pavoni Professional — G-iota SSP MP — HG-1 — Comandante C40 — Sage Precision Brewer — Aeropress — Clever Drip

68
Tim heeft zich nooit voorgesteld, heeft slechts 4 berichtjes opgesteld waarvan twee over deze tool en twee over de witte Weber die hij wel wil overnemen. Het zou goed kunnen zijn dat hij ondernemer is in de koffie en niet graag ziet dat men tegen onkostenvergoeding levert wat hij in zijn zaak of webshop wil verkopen. Wie weet, het blijft gissen maar voor iemand die een ander 'onethisch' gedrag voor de voeten werpt is hij zelf wel heel vaag.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

69
Zou dit een complot gedachte kunnen zijn die uit gaat komen?

Er is genoeg gezegd denk ik, de 3d printer draait en mooie wdt Tools worden gemaakt en geleverd voor een lief bedrag gezien alle moeite het kost.

Wat brengt mij bij het volgende, ik wil er ook wel 1 maar kan dat dan met uitsparingen en zou het werken met de Londinium portafilter met de lepels op 45° vanaf het handvat?

Zal ik pb sturen?
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

70
TimvdBerg schreef: di 25 jul 2023, 21:51 Hey,
✖ | Sharing without ATTRIBUTION
✔ | Remix Culture allowed
✖ | Commercial Use
✖ | Free Cultural Works
✖ | Meets Open Definition
Man, man man toch. Waar maak jij je toch druk om. Als je alles telt denk ik dat de maker net wel of wel juist niet uit de kosten komt.
Ik zou zeggen als je niets beters te doen hebt als je hierover druk te maken, ga dan elders je bemoeien. And that’s my opinion