Op vakantie geweest in Noorwegen. Daar met de mokka express en de aeropress elke dag lekkere koffie gezet met bonen van Boot die ik had meegenomen. Maar toen die op waren, was geen koffie meer drinken natuurlijk geen optie. Toen in de supermarkt zag ik een zakje koffie staan waar ik wel nieuwsgierig naar was. Monsooned Malabar met nog best wat informatie op het zakje. Er stond een ten minste houdbaar datum op van mei 2024, dus als ze ook één jaar aanhouden na brand datum dus ook redelijk vers voor een supermarkt koffie. Ik dacht laat ik die eens proberen. €9 omgerekend voor 340g, ook nog best schappelijk voor een land waar alles duur is. Eenmaal het zakje open gedaan was ik niet teleurgesteld door hoe het eruit zag en rook. Bonen die niet compleet de hel in gebrand zijn ondanks de aanduiding van 6 uit 7 op de “brandings schaal”. Met de mokka express dus ook prima koffie mee gezet maar nu bij thuiskomst natuurlijk nieuwsgierig of hier ook nog acceptabele espresso mee te maken zou zijn. En ik moet zeggen dat valt me niks tegen. Krijg een normale doorloop tijd en een koffie die al helemaal met melk gewoon echt lekker is (als pure espresso was die ook best gebalanceerd. Jullie hebben er weinig aan tenzij je naar Noorwegen gaat maar ik was dus aangenaam verrast