Re: Wat drink je nu?

4111
fob schreef:
we tigers schreef: zo 06 aug 2023, 12:28 CAEE837E-E93F-42AE-B3A5-28FE8DA54D94.jpeg

Op vakantie in de UK en door mijn eigen bonen heen. Deze heb ik gekocht in Hay on Wye en zijn erg goed. Mooi gebrand en goed van smaak.
Zie ik de voet van een Robot? Hoe schuim je dan melk op tijdens de vakantie? Of is de foto van na de vakantie?
viewtopic.php?p=163441#p163441
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

4112
Melk in pannetje, daarna melk in een goedkope cafetière van de Ikea en rammen maar. Ik heb ook een Nanofoamer, maar daar heb ik nog niet zo’n succes mee. De cafetière is gemakkelijker.
Bezzera Strega (PSM) | Cafelat Robot | Niche Zero | Kinu M47 Phoenix | Cormorant CR 600

4113
we tigers schreef: zo 06 aug 2023, 19:13 Melk in pannetje, daarna melk in een goedkope cafetière van de Ikea en rammen maar. Ik heb ook een Nanofoamer, maar daar heb ik nog niet zo’n succes mee. De cafetière is gemakkelijker.
Zo deed ik het ook tijdens de vakantie, maar bij mij werd het meer badschuim dan microfoam. Het lukt jou blijkbaar zelfs om er wat latte art mee te maken, dat zat er bij mij niet in.
Quickmill 820 met 9 bar OPV en precisie filterbakje mod - Quamar T80 met single dose bellows en doserless mod - V60 - Aeropress - Delter Press - Handpresso - I-Roast 2 met verlaagd vermogen mod - Tonino

4115
Op vakantie geweest in Noorwegen. Daar met de mokka express en de aeropress elke dag lekkere koffie gezet met bonen van Boot die ik had meegenomen. Maar toen die op waren, was geen koffie meer drinken natuurlijk geen optie. Toen in de supermarkt zag ik een zakje koffie staan waar ik wel nieuwsgierig naar was. Monsooned Malabar met nog best wat informatie op het zakje. Er stond een ten minste houdbaar datum op van mei 2024, dus als ze ook één jaar aanhouden na brand datum dus ook redelijk vers voor een supermarkt koffie. Ik dacht laat ik die eens proberen. €9 omgerekend voor 340g, ook nog best schappelijk voor een land waar alles duur is. Eenmaal het zakje open gedaan was ik niet teleurgesteld door hoe het eruit zag en rook. Bonen die niet compleet de hel in gebrand zijn ondanks de aanduiding van 6 uit 7 op de “brandings schaal”. Met de mokka express dus ook prima koffie mee gezet maar nu bij thuiskomst natuurlijk nieuwsgierig of hier ook nog acceptabele espresso mee te maken zou zijn. En ik moet zeggen dat valt me niks tegen. Krijg een normale doorloop tijd en een koffie die al helemaal met melk gewoon echt lekker is (als pure espresso was die ook best gebalanceerd. Jullie hebben er weinig aan tenzij je naar Noorwegen gaat maar ik was dus aangenaam verrast :D

4119
Nog steeds aan de Illy in afwachting van de ontwikkeling in de zak van Pti/HK. Als je getallenneuker bent dan komt het precies uit waarop je vooraf richtte. Afhankelijk hoe goed je de omstandigheden en koffie kent, hoeft dat niet te betekenen dat het resultaat optimaal je tong streelt maar de getallen kloppen wat je wilde.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

4120
gilleko B. schreef: do 10 aug 2023, 16:08 Als je getallenneuker bent dan komt het precies uit waarop je vooraf richtte.
Dan zal die 1 achter de komma wel pijnlijk zijn geweest.
Quickmill 820 met 9 bar OPV en precisie filterbakje mod - Quamar T80 met single dose bellows en doserless mod - V60 - Aeropress - Delter Press - Handpresso - I-Roast 2 met verlaagd vermogen mod - Tonino