Iemand al ervaring met deze nieuwe 1-Touch cappuccinomaker van DeLonghi?
Welke koffieproducten kan deze machine (automatisch) maken?
Re: DeLonghi ECAM 23.450 Intensa
2Cappucino, espresso, latte en koffie/lungo lijken me wel de gebruikelijken.
Maar dat geldt voor praktisch alle volautomaten.
Maar dat geldt voor praktisch alle volautomaten.
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30
3Deze moet je uitproberen. De S-02 versie is de nieuwste serie, voor de 23.450 zijn wel extra aanwijzingen nodig om alles eruit te halen. Dat wisselt weer per versie.
Er gaat niets boven morgen.
4Begrijp ik je dus goed dat er meerdere versies zijn van de 23.450? En dat de S02 de nieuwste versie is?oxxo schreef:Deze moet je uitproberen. De S-02 versie is de nieuwste serie, voor de 23.450 zijn wel extra aanwijzingen nodig om alles eruit te halen. Dat wisselt weer per versie.
Ik dacht in een ouder topic (april 2010) gelezen te hebben dat jij deze machine (een one-touch) ter test zou krijgen.
Ik ben op zoek naar een goede volautomatische espresso machine (oa voor latte macchiato) en wat ik zoal gelezen heb kwam DeLonghi er met de 5400 of 5450 best wel goed uit.
Vandaar dat ik nu nieuwsgierig ben hoe de 23.450 zich houdt tov de 2 eerder genoemde machines.
5Van de 23.450 hebben we 2 versies getest vanaf nov.2009. De laatste S2 versie is top maar vraagt wel TLC. De 5400 en 5450 zijn oude machines met goede performance maar wat ze nu bouwen is echt totaal nieuw, uniek. Onderhoud is minder maar blijft belangrijk als je er langer dan 3 jr plezier van wil hebben. Ongeacht welke naam op een automaat gedrukt staat.
Je moet de nieuwe modellen echt zelf uitproberen. Ik kan niet proeven voor een ander.
Je moet de nieuwe modellen echt zelf uitproberen. Ik kan niet proeven voor een ander.
6Ik zag op http://www.huistuintiel.nl/index.php?op ... Itemid=154" onclick="window.open(this.href);return false; dat er sinds vorige maand ook een versie 03 te krijgen is.
Is deze nog beter geworden Oxxo?
Welke Delonghi's zou jij aanraden? Zijn dat ook nog de 5400, 5450, 5500, 5550? Of alleen nog maar de apparaten uit de ECAM 23-serie aangezien deze toch weer nieuwer zijn?
Is deze nog beter geworden Oxxo?
Welke Delonghi's zou jij aanraden? Zijn dat ook nog de 5400, 5450, 5500, 5550? Of alleen nog maar de apparaten uit de ECAM 23-serie aangezien deze toch weer nieuwer zijn?
7Hé de 5550 ken ik nog niet!
De 5500 is een automaat met goede, maar specifieke eigenschappen. Daar moet je naar op zoek zijn.
De 5400 heeft een 1e prijs gewonnen op smaakgebied (2008 test koffiebranders), maar zou ´m nu mijden. Voor onze RS (ReStyle) serie gebruikte ik graag de 5500. Klanten kozen helaas vaak de 6600.
Een 23450 -3 wijkt af door een extra stoomdeflector in de driptray. Verder is er een nieuw verwarmingssysteem dat minder koelwater verbruikt. En nog iets nieuws (vergeten).
Verkooptechnisch misschien lastig, maar een definitief productiemodel bestaat in de ogen van deze fabrikant nu eenmaal niet.
De kans dat je een ´nederlandse´ 23450 -3 nu via (winkel)bedrijven tegenkomt is vrij klein. Ze zijn momenteel schaars. Grote bedrijven en groothandel hebben voorraad en dat houdt in dat de oude versies eerst uitgeleverd gaan worden. De nieuwe versie wordt onvoldoende geleverd naar NL, andere grote landen gaan voor. Vanwege de zware prijsdruk is DL voor speciaalzaken een moeilijk produkt, anders waren de machines beter ´verdeeld´ over meer zaken.
Alternatieven voor de 23450 vind ik de Nivona 830 of de ENA 9. Krups is kwalitatief nauwlijks vergelijkbaar en Bosch Siemens verdwijnen over ´n paar jaar vermoedelijk vanzelf van het toneel.
PS.; de nieuwste serie van DL is trouwens de 22-serie. De 23.210 is bijv. alweer 1,5 jaar oud.
De 5500 is een automaat met goede, maar specifieke eigenschappen. Daar moet je naar op zoek zijn.
De 5400 heeft een 1e prijs gewonnen op smaakgebied (2008 test koffiebranders), maar zou ´m nu mijden. Voor onze RS (ReStyle) serie gebruikte ik graag de 5500. Klanten kozen helaas vaak de 6600.
Een 23450 -3 wijkt af door een extra stoomdeflector in de driptray. Verder is er een nieuw verwarmingssysteem dat minder koelwater verbruikt. En nog iets nieuws (vergeten).
Verkooptechnisch misschien lastig, maar een definitief productiemodel bestaat in de ogen van deze fabrikant nu eenmaal niet.
De kans dat je een ´nederlandse´ 23450 -3 nu via (winkel)bedrijven tegenkomt is vrij klein. Ze zijn momenteel schaars. Grote bedrijven en groothandel hebben voorraad en dat houdt in dat de oude versies eerst uitgeleverd gaan worden. De nieuwe versie wordt onvoldoende geleverd naar NL, andere grote landen gaan voor. Vanwege de zware prijsdruk is DL voor speciaalzaken een moeilijk produkt, anders waren de machines beter ´verdeeld´ over meer zaken.
Alternatieven voor de 23450 vind ik de Nivona 830 of de ENA 9. Krups is kwalitatief nauwlijks vergelijkbaar en Bosch Siemens verdwijnen over ´n paar jaar vermoedelijk vanzelf van het toneel.
PS.; de nieuwste serie van DL is trouwens de 22-serie. De 23.210 is bijv. alweer 1,5 jaar oud.
8Beste Oxxo,
Ik ben nog geheel onbekend op het gebied van koffiemachines. (na alleen nog een Senseo gebruiker)
Heb interesse in de Ecam 23.450.
Ik begrijp uit dit forum dat daar inmiddels een 3e versie van is.
Hoe kan ik als volledige leek het verschil tussen de versies zien als ik deze aan wil schaffen? Ik betaal liever iets meer voor de nieuwste uitvoering in plaats dat ik spijt heb van een goedkopere oude versie.
Het gaat tenslotte om de kwaliteit van de koffie.
Ik ben nog geheel onbekend op het gebied van koffiemachines. (na alleen nog een Senseo gebruiker)
Heb interesse in de Ecam 23.450.
Ik begrijp uit dit forum dat daar inmiddels een 3e versie van is.
Hoe kan ik als volledige leek het verschil tussen de versies zien als ik deze aan wil schaffen? Ik betaal liever iets meer voor de nieuwste uitvoering in plaats dat ik spijt heb van een goedkopere oude versie.
Het gaat tenslotte om de kwaliteit van de koffie.