Mooi vergelijk Bob!
Heeft een van jullie ook wel eens dat na het tampen de base vast blijft zitten in het mandje? Ik gebruik meestal de IMS B702TFH26 met 58,35 FT base. Misschien dat ik dan te weinig doseer waardoor de base te diep komt…
Re: Kalibreren van The Force Tamper
62Nee,heb dat nooit.
Wél als ik de metalen rand/ring boven de plaat, die dus óp het mandje rust, een beetje aandraai. Dan gaat de tamper stroef naar beneden en dus ook stroef terug omhoog.
Wél als ik de metalen rand/ring boven de plaat, die dus óp het mandje rust, een beetje aandraai. Dan gaat de tamper stroef naar beneden en dus ook stroef terug omhoog.
La Marzocco Linea Mini / etzMAX LM
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.
64Doen ze bij mij ook niet.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’
65Bij mij ook niet. Gecheckt of die levelerplaat wel goed vast zat: yep.
66Bedankt voor het checken!
“Coffee cannot disappoint, your expectations can”
67Ik hoor nu ook bij de groep. Het verstelringetje heb ik in het bewaarpotje gedaan. Dat gerammel vond ik maar niks.
Maar vanmorgen voor het eerst gebruikt. En werkt prima.
Zelf na het zetten zie je de rimpels nog goed. Die zitten er dus stevig in (of de Londinium laat het water lekker zacht op de puck komen).
Smaakt de koffie nu anders? Nee.
Is het makkelijk? Ja.
Is het €150 waard? Denk het niet, maar ja. We zitten niet voor het verstand in deze hobby .
Binnenkort maar wel wat zaken wegdoen, want de verzameling wordt nu wel een beetje groot.
Zelf na het zetten zie je de rimpels nog goed. Die zitten er dus stevig in (of de Londinium laat het water lekker zacht op de puck komen).
Is het makkelijk? Ja.
Is het €150 waard? Denk het niet, maar ja. We zitten niet voor het verstand in deze hobby .
Binnenkort maar wel wat zaken wegdoen, want de verzameling wordt nu wel een beetje groot.
Thuis: Londinium 1P * Weber HG-1
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58
68Welkom bij de club, may the force be with you!manduca schreef:Ik hoor nu ook bij de groep. Het verstelringetje heb ik in het bewaarpotje gedaan. Dat gerammel vond ik maar niks.
Is het makkelijk? Ja.
“Coffee cannot disappoint, your expectations can”
69Nice!manduca schreef:Ik hoor nu ook bij de groep. Het verstelringetje heb ik in het bewaarpotje gedaan. Dat gerammel vond ik maar niks.
Is het makkelijk? Ja.
Ik weet niet of je ondernemende kinderen hebt? Maak ze er in dat geval op attent dat TFT niet onder de kraan hoeft als er maalsel tussen de base en de leveler zit. Mijn dochter had zonder enige uitleg en bovendien zonder toestemming en mijn aanwezigheid ‘koffie’ gemaakt en daarna alles ‘netjes’ opgeruimd…..
70Dat zie ik die van mij niet zo snel doen. Hij lust bovendien geen koffie; alleen een babycino.
Wou laatst wel zien hoe ik dat maakte, maar vond het veel te eng om dichtbij te zien.
Wou laatst wel zien hoe ik dat maakte, maar vond het veel te eng om dichtbij te zien.
Thuis: Londinium 1P * Weber HG-1