bvds schreef:Jammer! Ik drink momenteel dezelfde koffie gebrand door Peter de Goede. Die heeft een vrij brede sweet spot en smaakt voortreffelijk. Veel zoet fruit i.c.m. frisse zuren. Peter zorgt bij zijn roast altijd voor voldoende ontwikkeling. Lijkt er op dat de jouw dan toch echt onvoldoende ontwikkeling gehad heeft.
Ik heb een tijdje terug iemand op bezoek gehad die wilde de Etzmax zien en even proberen. Had aangeraden eigen boontjes mee te nemen omdat je die nu eenmaal beter kent. Rook de geur en herkende een natural. Bleek dat deze bij Peter de Goede vandaan kwam. Was een aangename en fijne koffie. De natural onlangs van het Hoofdkwartier en zeker de naturals van Björn Aarts van Dutch Barista zijn goed en heerlijk. Ik heb via de Olypmpus zodanig gekregen dat het een beetje op
voorgaande naturals begon te lijken. De bonen zijn knoeihard, het maalsel is, ik noem het maar vluchtig stuivend en droog. Viscositeit van de espresso dun. Etzmax niet te fijn want die kan ze niet aan(misschien andere cone er in voor light roast, maar heb daar geen zin in). Stuur vanmiddag een pondje naar Goddijn-san. Kijken in hoeverre ik ofwel een delicate koffie niet heb begrepen, ofwel de brander tijdens het branden zijn bril niet heeft opgehad.
️