Re: Wat heb je voor het laatst gekocht?

1371
Hk87 schreef: zo 10 sep 2023, 19:47 Koffie container met pompje van oom Ali. Voor €17,50 kon ik het niet laten liggen. Nu is ie rond de €20.

https://a.aliexpress.com/_mr0ZuAE

Materiaal voelt goed, pompje werkt ook goed, volgende dag nog steeds goed luchtdicht.

Eens zien of de bonen ook langer goed zullen blijven :P
Leuk ding.

Ook benieuwd. Verse bonen ontgassen nog en als je een lage druk veroorzaakt in de bus dan trek je die bonen eerder leeg en zouden ze eerder oud kunnen worden, anderzijds is er minder zuurstof die tor veroudering kan leiden, anderzijds kan een luchtige opslag ook voor aangename smaakontwikkeling zorgen... een mysterie!

Is je maler-probleem intussen wel verholpen?
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

1373
fransg schreef: zo 10 sep 2023, 19:52
Hk87 schreef: zo 10 sep 2023, 19:47 Koffie container met pompje van oom Ali. Voor €17,50 kon ik het niet laten liggen. Nu is ie rond de €20.

https://a.aliexpress.com/_mr0ZuAE

Materiaal voelt goed, pompje werkt ook goed, volgende dag nog steeds goed luchtdicht.

Eens zien of de bonen ook langer goed zullen blijven :P
Leuk ding.

Ook benieuwd. Verse bonen ontgassen nog en als je een lage druk veroorzaakt in de bus dan trek je die bonen eerder leeg en zouden ze eerder oud kunnen worden, anderzijds is er minder zuurstof die tor veroudering kan leiden, anderzijds kan een luchtige opslag ook voor aangename smaakontwikkeling zorgen... een mysterie!

Is je maler-probleem intussen wel verholpen?
Ja gelukkig, werkt weer helemaal als normaal.

Hahaha zoveel contradictie tegelijk betreft die container maar goed dat je het zegt. Ik ga het eens in de gaten houden.
Espressomachine: Strietman CT1
Maler: DF83V
* SSP LS (Lab Sweet)(Silver Knight Coated)
* SSP MP (Multi-purpose)(Red Speed Coated)
* DLC Espresso burrs

1375
fransg schreef: zo 10 sep 2023, 20:25 Wat bleek uiteindelijk de oorzaak van het maler-issue?
Eureka noemt het ACE ofwel een de-clump dingetje in de tunnel.
Die zat losjes, ik denk tijdens het stofzuigen gebeurt. Nou zag ik dat wel in eerste instantie maar dacht ik dat dat zo hoorde. Eenmaal goed vast geschroefd te hebben kwam het maalsel er weer voor mij herkenbaar uit. Daarna geen problemen meer gehad.
Espressomachine: Strietman CT1
Maler: DF83V
* SSP LS (Lab Sweet)(Silver Knight Coated)
* SSP MP (Multi-purpose)(Red Speed Coated)
* DLC Espresso burrs