Re: De LONDINIUMs afdeling

944
ErikW schreef: ma 16 okt 2023, 20:09 Ik maal denk ik net wat fijner (ik moet bijna 45 seconden wachten tot de 1e druppels verschijnen), doe hefboom omlaag, wacht 5s, til de hefboom net genoeg op om de bodem van het filterbakje bijna vol druppels te krijgen (hoe weet je dat de bodem bijna vol druppels is? Mijn PF is ondoorzichtig!), doe dan de hefboom weer omlaag, wacht 5s, til hefboom op en dan krijg ik een mooie extractie vrijwel precies gelijk aan die van de grote LR24 op 3.6bar en bijna net zo simpel. Dan is die grote dus helemaal niet meer nodig! :D

Ben dus erg blij met mijn kleintje! ;)
Door de kleurtjes ipv citaten was me niet duilek wat ik nog moest antwoorden...
(hoe weet je dat de bodem bijna vol druppels is? Mijn PF is ondoorzichtig!)
Heb je geen 'naked' portafilter?

Dankzij het spiegeltje van Bobbee kan ik zonder bukken de onderzijde van het filterbakje zien:
Dan is die grote dus helemaal niet meer nodig!
Klopt, is gewoon leuk voor erbij!
Mooi!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

945
fransg schreef: vr 20 okt 2023, 14:21
ErikW schreef: ma 16 okt 2023, 20:09 Ik maal denk ik net wat fijner (ik moet bijna 45 seconden wachten tot de 1e druppels verschijnen), doe hefboom omlaag, wacht 5s, til de hefboom net genoeg op om de bodem van het filterbakje bijna vol druppels te krijgen (hoe weet je dat de bodem bijna vol druppels is? Mijn PF is ondoorzichtig!), doe dan de hefboom weer omlaag, wacht 5s, til hefboom op en dan krijg ik een mooie extractie vrijwel precies gelijk aan die van de grote LR24 op 3.6bar en bijna net zo simpel. Dan is die grote dus helemaal niet meer nodig! :D

Door de kleurtjes ipv citaten was me niet duilek wat ik nog moest antwoorden...
(hoe weet je dat de bodem bijna vol druppels is? Mijn PF is ondoorzichtig!)
Heb je geen 'naked' portafilter?

Dankzij het spiegeltje van Bobbee kan ik zonder bukken de onderzijde van het filterbakje zien:

IMG_7041.jpg
Dan is die grote dus helemaal niet meer nodig!
Klopt, is gewoon leuk voor erbij!
Mooi!
Waar koop je zon spiegeltje?

946
cremalover schreef: vr 20 okt 2023, 15:44 Waar koop je zon spiegeltje?
Bobbee heeft er een aantal samengesteld uit onderdelen die je van verschillende bronnen kunt betrekken. Die hij had zijn geloof ik intussen op. Misschien zal hij er nog eens een aantal maken, wie weet.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

947
Helaas kan ik deze onderdelen niet meer kopen inderdaad. Maar mocht ik er weer tegenaan lopen dan zal ik het melden!
Het was veel werk om een magneet bal te vinden die goed werkte en een spiegeltje met genoeg vergroting. 10x is deze.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

949
@bobbee: is het een dergelijke constructie:
https://nl.aliexpress.com/item/1005005111580020.html
Op AE wordt geklaagd dat de spiegel naar beneden zakt door de trillingen van de machine, dus de kwaliteit van de onderdelen lijkt inderdaad wel belangrijk bij deze constructie.
Of nog meer reden om een lever te nemen, die trillen niet :D
.
Laatst gewijzigd door PeterOo op za 21 okt 2023, 15:30, 2 keer totaal gewijzigd.
Odyssey Argos - Lagom P64 - Hario Switch