Re: Orientatie single dose maler

23
Shortlist eigenlijk al beperkt tot:
- DF64V - Zwart
- Eureka mignon Single Dose - Zwart

Komende tijd maar eens verdiepen in de review videos en mogelijk vergelijkingen. DF64 zit wel aan bovenkant van budget, maar scheelt maar 40EUR met de Mignon.

Welke van de twee zou jullie voorkeur hebben en waarom, of met welke factoren/eigenaardigheden moet rekening houden bij mijn keuze?

Verstuurd vanaf mijn SM-A325F met Tapatalk

25
Voelen heb je weinig aan. Enige juiste methode als je echt een goede keuze wil maken is zelf de koffie en machine meenemen en op smaak beoordelen.

De DF64V heeft variabel toerental wat een voordeel is. Daarnaast heeft de DF veel meer gangbare 64mm schijven waar je een grote keus hebt mocht dit profiel niet bevallen en dat kan met de Eureka niet. Persoonlijk vind ik de Italmill schijven die standaard met de DF worden geleverd niet geweldig maar de Eureka zal een nagenoeg gelijk profiel hebben dus zal elkaar niet veel ontlopen. Zelf zou ik daarom voor de DF gaan omdat deze ook in NL via een winkel te koop is net als Eureka waardoor support ook goed is.

https://www.home-barista.com/grinders/t ... ml#p912872 om je te verdiepen in gebruikerservaringen en eventuele problemen.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60

26
Persoonlijk vind ik de Italmill schijven die standaard met de DF worden geleverd niet geweldig
De DF64V heeft hele andere schijven dan de oude DF64. Ander profiel en DLC coating. Maar op smaak zoals je in de review kunt lezen niet helemaal mijn voorkeur. Wel echt anders dan de Italmills in de oude DF64. De DF64V kan ook heel behoorlijk met filter uit de voeten. Ik was eerlijk gezegd wel onder de indruk en had de maler gehouden als het smaakprofiel me beter was bevallen.

De Eureka Oro 'diamond inside' schijven zijn zondet meer erg fraai. Inderdaad een klassiek profiel, wel erg goed. Zou de Eureka wel gaan proeven, want je hebt zoals Erik82 al aangaf weinig keuze in burrs.

Voor espresso only met uitzondering van light roast blijft de Niche Zero nog altijd een toppertje. Uitstekende work flow en degelijk. Geregeld tweedehands te koop.

Keuzes....
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

27
Gooi in de DF64V op een later moment eens SSP HU of LS schijven en je blaast de Eureka omver. Vandaar dat ik voor de DF zou gaan omdat je dan tenminste wel die keuze hebt. En je kan er ook met filter mee experimenteren met de betere schijven.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60

28
Erik82 schreef: za 21 okt 2023, 07:29 Gooi in de DF64V op een later moment eens SSP HU of LS schijven en je blaast de Eureka omver. Vandaar dat ik voor de DF zou gaan omdat je dan tenminste wel die keuze hebt. En je kan er ook met filter mee experimenteren met de betere schijven.
Eens met de variatie. Of de SSP HU beter is dan de DLC betwijfel ik. Er zijn mensen die ze vergeleken hebben. Of de SSP HU beter is dan de Eureka diamond inside betwijfel ik ook. De variatie die je hebt met de SSP MP en Cast is wel top.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

30
Zag op KN dat er binnenkort ook een Eureka Freestyle 75 gast komen...zeg maar de Oro SD maar dan met 75mm burrs en variabele rpm.

Klinkt heel interessant. Benieuwd naar de prijs.