4346
door Martijnopinternet
Ik drink nu (alweer) de Celebes Makassar (van Mocca d`or uit Zwolle), beetje lullig misschien maar na echt wel veel geproefd te hebben kom ik daar telkens terug. Misschien omdat dit al lang geleden toen ik net beetje fatsoenlijke koffie begon te waarderen mijn lievelingskoffie was en t nu zo in mijn hoofd geprogrammeerd zit. Maar toch... er is zoveel te koop en ik heb dan ook best wat gekocht het laatste jaar nadat ik betrapt werd op wel erg schunnige koffie naast mijn machine (niet in de supermarkt of de bekende franchise koffieboeren maar gewoon keurig via het wereldwijde web). Soms leek het geleverde best heel aardig en bestelde ik nog een keer om er daarna snel achter te komen dat mijn hart het hardst gaat van een andere boon. Nu (voor de mensen van buiten Enschede) dan toch een kleine hindernis want waar kan jij deze nu ook halen? Ik koop ze altijd bij `t Striekiezer in Enschede, volgens mij worden ze enkel nog voor hem geroosterd. Op de site van Mocca d' or kan ik het in elk geval niet vinden.
Wat mij leuk lijkt? Ik zou graag eens andere fanatieke koffiezetters deze koffie laten proeven, ik zet graag een kop voor je. Leuk lijkt het mij als jij dan jou favoriet meeneemt en we zo allebei wellicht iets nieuws gaan leren waarderen. Altijd maar hetzelfde is in deze denk ik wat saai. Dusssss... met wie kunnen we eens leuk koffie gaan zetten? Ik hoor graag van je terug!
Vanaf 2002, eerst een Krups espressoding, daarna ECM boticelli, faema en la spaziale 2 groeps, Expobar Brewtus, ECM molen, grote mooie oude mazzer, mazzer mini. Nu Speedster (die heet Kees), Lagom P64, Mazzer super Jolly, ECM cellini.