Re: De LONDINIUMs afdeling

961
HuibN schreef: ma 23 okt 2023, 21:21 Thx. Maar met 6 bar gaat het water er toch zo doorheen? In ieder geval sneller dan met 3 bar!?
Een normale E61 kop perst bijvoorbeeld met 9 bar water door de puck en dan heb je misschien een pre-infusion van 5 secondes
Of maak ik ergens een denkfout?
Er zijn levers die met 6 bar een extractie profiel aanvangen.Voor mij is 6 bar extractie en geen pre infusie.
De liefhebbers van zeer lichte branding beweren dat als men de extractie met 6 bar aanvangt,enige sec. wacht en dan pas de veerextractie start de koffie lekkerder wordt.
Ik zou het eens proberen.

962
Bedankt en excuses dat ik hier op door blijf vragen. Ik stel mijn vraag misschien niet duidelijk genoeg.
Kan je met de Londinium dan een pre-infusion hebben van zeg 20 secondes voordat het begint te druppelen?
Moet je daarvoor dan de pompdruk naar bijvoorbeeld 3 bar zetten?
Nurri Leva / Ozik Bold MK3

963
Als je een Londinium R of LR hebt wel. Die heeft een pomp als extra die dat aanstuurt en is in te stellen via de bijbehorende app op de telefoon.
Na pre infusie haal je de hevel omhoog, de pomp gaat uit en de zuiger /veer neemt de extractie over.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

964
Vandaag was ik met een makker bij Peter van der Weerd / Kafko in Hoogersmilde, voor grondige servicebeurten aan twee Rockets en aan een redelijk afgeragde La Pavoni.

Ik nam van Kafko ook wat sleeve-ringen voor de Londinium mee naar huis

en twee extra doucheschermen voor de Vectis:
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino