Re: De LONDINIUMs afdeling

1101
fransg schreef: di 07 nov 2023, 21:05
Pimmedoris schreef: di 07 nov 2023, 20:21
Ik heb volgens mij nog wel een nieuwe groepring, dus die zal ik eens proberen.
Leuk, benieuwd naar het resultaat.

Kun je de oude ring net zo makkelijk samenknijpen als de nieuwe zonder dat die kapotgaat?
Vreemd, ik dacht dat ik hier al op gereageerd had, maar hij staat er niet tussen...

De oude ring was niet echt hard en kon ik nog steeds makkelijk samenknijpen, maar de nieuwe was wel duidelijk een stuk soepeler. Sinds ik de nieuwe gebruik heb ik het probleem niet meer gehad dat de ring aan de PF blijft hangen als ik de PF uit de machine haal. Dus daar zal het toch wel aan gelegen hebben :)

1102
Pimmedoris schreef: vr 17 nov 2023, 21:06Sinds ik de nieuwe gebruik heb ik het probleem niet meer gehad dat de ring aan de PF blijft hangen als ik de PF uit de machine haal. Dus daar zal het toch wel aan gelegen hebben :)
One more problem bites the dust!

:D
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

1105
Op H-B vindt men het wat veel worden, de serie video's waarin je uiteindelijk *alles* kunt zien wat je ooit aan de machine zou kunnen/willen/moeten sleutelen.

Ik heb baas Dan geschreven dat hij het wat mij betreft mag deleten, of samenvoegen, maakt me niet uit.

Jaren geleden was er daar een mooie serie van Doug & Barb "So you own a Cremina" en Doug liet er in doktersjas alles zien wat je maar aan zo'n Cremina zou kunnen/willen/moeten sleutelen als het zo uit kwam. Hij was zelf in beeld en liet ook diverse eigen maaksels zien die je dan bij hem kon bestellen. Ik vond dat erg mooi, niemand maakte zich er druk om dat het wel vaak over de Cremina ging ;-)

Tije en ik roemen de machine niet, we filmen onszelf niet, spelen geen 'influencer' en we spreken geen kwaaie woorden over andere machines, we laten gewoon zwijgzaam zien wat er maar kan worden gesleuteld en hoe dat dan zou moeten.

Het zou juist leuk zijn als er zulke heldere stap voor stap filmpjes waren over alle denkbare hedendaagse espressomachines, denk ik.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

1108
fransg schreef: ma 20 nov 2023, 10:21 Op H-B vindt men het wat veel worden, de serie video's waarin je uiteindelijk *alles* kunt zien wat je ooit aan de machine zou kunnen/willen/moeten sleutelen.

Ik heb baas Dan geschreven dat hij het wat mij betreft mag deleten, of samenvoegen, maakt me niet uit.

Jaren geleden was er daar een mooie serie van Doug & Barb "So you own a Cremina" en Doug liet er in doktersjas alles zien wat je maar aan zo'n Cremina zou kunnen/willen/moeten sleutelen als het zo uit kwam. Hij was zelf in beeld en liet ook diverse eigen maaksels zien die je dan bij hem kon bestellen. Ik vond dat erg mooi, niemand maakte zich er druk om dat het wel vaak over de Cremina ging ;-)

Tije en ik roemen de machine niet, we filmen onszelf niet, spelen geen 'influencer' en we spreken geen kwaaie woorden over andere machines, we laten gewoon zwijgzaam zien wat er maar kan worden gesleuteld en hoe dat dan zou moeten.

Het zou juist leuk zijn als er zulke heldere stap voor stap filmpjes waren over alle denkbare hedendaagse espressomachines, denk ik.
Toen werd volgens mij wel vermeld dat Orphanespresso een sponsor was van H-B.
Ik verbaas me erover dat Dan niet door had dat jij en Londinium gelieerd zij n.

1109
cremalover schreef: ma 20 nov 2023, 11:41 Toen werd volgens mij wel vermeld dat Orphanespresso een sponsor was van H-B.
Als hij zou zeggen dat ik moest betalen dan kon ik dat wel begrijpen maar ik ga d'r niet voor betalen.
cremalover schreef: ma 20 nov 2023, 11:41 Ik verbaas me erover dat Dan niet door had dat jij en Londinium gelieerd zijn.
Ik heb hem dat in het verleden uitgebreid uit de doeken gedaan, hij ziet dat als een verlengstuk van Londinium, ik zie dat anders maar het maakt mij niet uit wat een ander ervan vindt.

1110
Ik houd er ook juist van, de filmpjes zijn super duidelijke en hebben een goed tempo zodat je tussendoor kunt pauzeren. Als ik instructievideos zou willen, dan zo.

Dat gezegd hebbende ben ik zijdelings benieuwd: wanneer zou je de draagstructuur van de driptray moeten vervangen?
Londinium R - Option-O Lagom Casa - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™